فرماندار یزد در مراسم زنگ سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان یزد اظهار داشت: بخش کشاورزی بعد از بخش خدمات بیشترین سهم را در اقتصاد کشور دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، همزمان با سراسر کشور زنگ سرشماری عمومی کشاورزی در مدارس روستایی شهرستان یزد با حضور فرماندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولان در هنرستان اکبرزاده روستای محمد آباد یزد به صدا درآمد.

محمود شاکری شمسی در این مراسم با اشاره به اینکه چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی از 5 مهرماه لغایت 18 آبان ماه در انجام خواهد شد اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری دستگاههای ذیربط تمامی امکانات لازم برای اجرای مطلوب این طرح در شهرستان فراهم شده است.

فرماندار یزد با بیان اینکه توسعه بخش کشاورزی با آمار و اطلاعات صحیح محقق خواهد شد افزود: بعد از گذشت ده سال برای برنامه ریزی بهتر نیازمند یک سری آمار و اطلاعات به روز و دقیق در بخش کشاورزی هستیم که قطعاً این سرشماری می تواند در این مسیر نقش بسزایی داشته باشد.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان یزد با اعلام اینکه بخش کشاورزی بعد از بخش خدمات بیشترین سهم را در اقتصاد کشور دارد خاطر نشان کرد: توسعه بخش کشاورزی می تواند مزایایی همچون عدم وابستگی ، کاهش واردات ، افزایش صادرات غیرنفتی، اشتغال زایی را برای هر کشوری در برداشته باشد.

وی همچنین گفت: برنامه ششم پنج ساله توسعه که در زمینه اقتصادی، سیاسی ، فرهنگی و ... می باشد در حال تدوین است که قطعاً آمار و اطلاعات ناشی از سرشماری عمومی کشاورزی می تواند برنامه ریزان را در این امر یاری رساند.

شاکری شمسی تصریح کرد: این سرشماری تمام بخش های کشاورزی شامل زمین های کشاورزی، ادوات و ماشین آلات کشاورزی، دام و طیور، تمام محصولات زراعی و باغی، پرورش ماهی، زنبورعسل، کارگاه ها و منابع آبی و چاه های کشاورزی و رودخانه ها را شامل می شود.

مقاله خوانی توسط دانش آموزان و سرشماری نمادین از یکی از بهره برداران روستای محمد آباد از دیگر برنامه های این مراسم بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا