مراسم نمادین آغاز سرشماری عمومی کشاورزی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مدرسه دبیرستان شبانه روزی دخترانه شهید درعلی روستای اسلامیه تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع رشکوئیه" در ابتدای این مراسم که مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات، مدیرکل روابط عمومی استانداری، مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و اعضای ستاد سرشماری عمومی کشاورزی استان حضور داشتند با اشاره به آغاز سرشماری کشاورزی از 5 مهرماه اظهار داشت: این سرشماری تا 18 آبان ماه به مدت 43 روز ادامه خواهد داشت که امیدواریم با موفقیت به اجرا در آید.

فرماندار تفت ادامه داد: موفقیت در اجرای طرح سرشماری کشاورزی، زمینه ساز تحولات مثبت در این بخش است.

زارع با تاکید بر نقش دانش آموزان در آگاهی بخشی به خانواده ها به ویژه جامعه شریف کشاورزان اظهار داشت: هر دانش آموز در اجرای این طرح ملی، همچون سفیری است که می تواند در اجرای درست طرح نقش مهمی را بر عهده گیرد.

وی با تاکید بر همکاری کشاورزان با ماموران آمارگیری گفت: کشاورزان اطلاعات دقیق و درست را در اختیار ماموران قرار دهند و از این طریق متولیان امر را برای برنامه ریزی های سازنده در این بخش یاری رسانند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری و قائم مقام مدیر اجرای طرح سرشماری کشاورزی استان یزد نیز در این مراسم به ارائه اطلاعاتی از نحوه برگزاری سرشماری کشاورزی سال 1393 در استان پرداخت.

"حمید فخرالدین" در این مراسم با تاکید بر نقش دانش آموزان برای اطلاع رسانی در این رابطه گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان میهن عزیز اسلامی باید این موضوع را برای خانواده های خویش و به ویژه کشاورزان عزیز تبیین نمایند.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری با اشاره به نوآوری صورت گرفته در سرشماری کشاورزی سال 1393 گفت: برای نخستین بار، سرشماری در این دوره توسط یارانه قابل حمل(تبلت) انجام خواهد شد.

وی افزود: با استفاده از تبلت دقت اطلاعات جمع آوري شده افزايش و زمان انتشار نتايج كاهش مي يابد و همچنين در مصرف كاغذ صرفه جويي مي شود .

فخرالدین تاکید کرد: سرشماري عمومي كشاورزي نقش محوري و پايه اي در نظام ملي آمارهاي كشاورزي هر كشوري ايفا مي كند و يك منبع بسيار مهم در زمينه تهيه داده هاي ساختاري و پايه اي بخش كشاورزي محسوب مي شود.    

رونمایی از روزنامه دیواری و اهداء نمادین کارت خبرنگار افتخاری سرشماری کشاورزی و سرشماری نمادین از یکی از کشاورزان منطقه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا