۱۲ اختراع فنی توسط دانشجویان رشته های مختلف فنی دانشکده فنی شهید مطهری(ره) شهرستان تفت به ثبت رسیده است.

به گزارش به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت به نقل از تسنیم، امام جمعه تفت صبح امروز در آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دانشکده فنی شهید مطهری(ره) تفت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای دانشمند ایران، اظهار کرد: مهمترین جهاد بعد از جهاد فرهنگی جهاد علمی است که خوشبختانه ایران اسلامی در این راه نیز به پیشرفت‌های خوبی دست یافته و در این عرصه نیز سربلند می‌باشد.

حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری با بیان اینکه استان یزد و شهرستان تفت نیز زمینه پیشرفت در عرصه‌های مختلف علمی دارد افزود: پیشرفت علمی و فن آوری با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها یک معجزه‌ای است که توسط  دانشمندان افتخار آفرین کشور صورت گرفته و امیدواریم دانشکده‌های فنی بتوانند دانشمندانی خوب برای آینده تربیت کنند.

فرماندار تفت نیز با تشکراز مجموعه این دانشکده و رئیس سابق آن برای تلاش و پیگیری برطرف کردن مشکلات این آموزشکده دو نکته اساسی بیان کرد و گفت: بحث خدمت و تکریم دانشجویان و اساتید، همدلی و وحدت در حوزه مدیریت با اساتید و دانشجویان از ملزومات اساسی این آموزشکده است.

محمود زارع دومین نکته را تلاش در جهت بهره بردن از اعتبارات ملی و ظرفیت‌های بودجه به نفع دانشکده دانست و عنوان کرد: مدیریت جدید هم باید برای رفع مشکلات این اموزشکده همه تلاش خود را بنماید و ما نیز با ایشان همکاری داریم.

سیدابوالقاسم میرطالبی رئیس دانشکده فنی شهید صدوقی یزد هم با تشکر و قدردانی از زحمات رئیس سابق این آموزشکده گفت: وظیفه ما دراین آموزشکده‌های فنی، تربیت تکنسین‌های ماهر در بخش‌های مختلف علمی صنعتی است و تربیت مردانی است که مرد میدان و عمل هستند و امیدواریم بتوانند دراین میدان عمل موفق و پیروز باشند.

رئیس پیشین آموزشکده فنی شهید مطهری تفت هم به گزارش عملکرد خود در زمان خدمت‌رسانی خود پرداخت و گفت: این آموزشکده با 4 رشته و 300 دانشجو کار خود را آغاز کرد و اکنون با 7 رشته برق صنعتی، صنایع فلزی، جوشکاری، تاسیسات الکتریکی، پست و انتقال و تعمیر و نگهداری ماشین‌های الکترونیکی در خدمت یک هزار دانشجو است.

احمد دهقان افزود: 12 اختراع توسط دانشجویان و اساتید این دانشکده به ثبت رسیده که سیستم مانیتوریک و کنترل از راه دور دستگاه‌های پاکسازی مثل بلدزر و سیستم هوشمند حافظ جان کاربران دستگاه‌های برش بعنوان اثر برگزیده و پربیننده‌ترین اثر در نمایشگاه‌های بین المللی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه این دانشکده در زمینی به مساحت 60 هزارمترمربع و زیربنای 5 هزار متر مربع دارای ساختمان آموزشی شماره یک و دو در سه طبقه، خوابگاه در دو طبقه، سلف سرویس و آشپزخانه،مسجد و ‌یک‌هزار متر مربع کارگاه آموزشی می‌باشد کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و خاکی بودن محوطه دانشکده را از مهمترین مشکلات آن برشمرد.

در پایان این مراسم از خدمات 5ساله احمد دهقان رئیس پیشین دانشکده فنی شهید مطهری تفت قدردانی و با حکم رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد محمد محامدی به عنوان رئیس جدید این آموزشکده معرفی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا