معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت : توسعه پايدار بدون سالم بودن افراد جامعه امكان پذير نخواهد بود و در اين راستا يكي از مهمترين اولويت هاي دولت تدبير و اميد حوزه بهداشت و درمان است و رئيس جمهور مصمم است در راستاي حل مشكلات مردم در اين زمينه قدم بردارد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،" سيدحسن قاضي زاده هاشمي " روز شنبه 5 مهرماه در سفر يك روزه خود به استان يزد باحضور در مركز آموزشي رزمي مقدماتي آيت الله خاتمي (ره) يزد در جلسه اي باحضور اعضاي طرح پيام آوران بهداشت، ضمن تبريك هفته دفاع مقدس خطاب به پيام آوران بهداشت  اظهار داشت : اگر چه ممكن است محيط فعلي براي اجراي طرح براي برخي از افراد خيلي آرام نباشد ولي در اثر مرور زمان اوضاع بهتر خواهد شد.
وي افزود : فرصت خوبي است افرادي كه در رشته پزشكي مشغول به تحصيل هستند در زمان خدمت مقدس سربازي در حوزه سلامت به انجام وظيفه بپردازند كه اين نوع خدمت رساني متفاوت از گذشته است.
 قاضي زاده هاشمي ادامه داد: اميدوارم وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشكي بتواند در سال جاري نزديك به دو هزار نفر از فارغ التحصيلان رشته هاي پزشكي و پيراپزشكي را در راستاي ارتقاي خدمات درماني و بهداشتي به آحاد مردم جامعه و در قالب طرح پيام آوران بهداشت بكارگيرد.
وي در ادامه با اشاره به اينكه كشور ايران پيشينه تاريخي بسيار بزرگي دارد خاطر نشان ساخت: مطمئنم دنيا به ايران اسلامي مقتدر نيازمند است و  آينده كشور در دست شما عزيزان است.
وي در پايان ياد و خاطره شهيد رهنمون را گرامي داشت.
در ادامه وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي  از آسايشگاه  و امكانات رفاهي شركت كنندگان در طرح پيام آوران بهداشت بازديد و در جريان روند كاري اين افراد قرار گرفت.
لازم بذكر است  قاضي زاده هاشمي با حضور بر سر مزار شهيد گمنام مدفون در پادگان حضرت آيت الله خاتمي (ره) با آرمانهاي شهداي انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس تجديد پيمان كرد.
گفتني است گروهي از فارغ التحصيلان رشته هاي پزشكي و پيراپزشكي، دوران مقدس سربازي خود را در قالب طرح پيام آوران بهداشت در روستاهاي محروم سپري مي كنند كه استان يزد از ابتداي شهريور ماه سالجاري اولين دوره اين طرح را با حضور 92 نفر از اين افراد شروع كرده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا