مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: دوازدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت به طور همزمان در سراسر کشور در یزد برگزار شد.

علی غیاثی ندوشن افزود:در این دوره چهار هزار و 54 نفراز استان یزد شرکت نمودند.وی بیشترین تعداد شرکت کنندگان در این آزمون را مربوط به شهرستان یزد دانست و افزود: یک هزار و 670 نفر از شهرستان یزد در این آزمون شرکت کرده اند.
وی ادامه داد که پس از شهرستان یزد، شهرستان های میبد با 520 شرکت کننده و مهریز با 476 شرکت کننده بیشترین تعدادشرکت کننده را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزداظهار داشت:در بخش های مختلف این آزمون نیز بخش حفظ جزء 30 با 646 شرکت کننده و بخش 1448 با 583 شرکت کننده بیشترین تعدادشرکت کننده در این آزمون را به خود اختصاص داد.
 وی افزود: استان یزد توانسته است از نظر تعداد ثبت نام کننده در کشور رتبه سوم و از نظر تعداد ثبت نام کننده نسبت به جمعیت رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.
وی تصریح کرد: در پایان به پذیرفته شدگان در این آزمون گواهی نامه پایان دوره آموزش عمومی قرآن کریم از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا