مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدگفت:کتابخانه‌های عمومی یکی از مهمترین مراکز آموزش و رشد فرهنگی در جامعه است.

علی غیاثی ندوشن دردیدار جمعی از اعضای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان یزد تاکید کرد که سعی ما بر این است که با تعامل ادارات فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستانها ،کتابخانه‌های عمومی به بالاترین سطح خود برسد تا شاهد ارتقای کیفی خدمات کتابخانه‌ها باشیم.

وی در ادامه خواهان همراهی دلسوزان و پیشکسوتان فرهنگی درپیشبرد برنامه های فرهنگی و هنری شد.وی ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید مدیریت وی، فرهنگ اصیل دارالعباده یزد بازسازی و تعمیق شود.

محمدعلی دست‌افشان مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان یزد هم با ابراز خرسندی از انتصاب مجدد آقای غیاثی به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، گفت:  پس از این انتصاب، دغدغه بسیاری از دلسوزان و فعالان فرهنگی استان در خصوص سکاندار مهمترین‌ دستگاه فرهنگی یزد مرتفع شد.

وی با تأکید بر اینکه نقش خیران در ساخت و تجهیز فضاهای کتابخانه‌ای پررنگ و تأثیرگذار بوده است، اظهار داشت: مشکل عمده خیران در حوزه کتابخانه‌ساز، تأمین زمین مناسب با کاربری فرهنگی است که امیدواریم با تعامل خوب ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشکل اختصاص زمین به پروژه‌های خیرساز از طریق قانونی حل شود.

محمدرضا باغستانی نایب رئیس هیأت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز نیز تصریح کرد: بافت فرهنگی و اجتماعی اصیل یزد در حال تغییر است و این نگرانی وجود دارد که ساختار فرهنگی بومی این استان، دستخوش تغییرات منفی شود.وی خواستار حفظ فرهنگ اصیل و مذهبی یزد از طریق فرهنگ‌سازی بین نسل جوان و نوجوان، با هماهنگی همه دستگاه‌های متولی امر تربیت به ویژه آموزش و پرورش شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا