شنیده ها حاکی از آن است که پس از فراز و نشیبهای فراوان برگزاری انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه میبد، تفت و نهاوند، مجددا منتفی شد.

شورای نگهبان قانون اساسی در جلسه اخیر خود با برگزاری انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی به دلیل مغایرت این اقدام با قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مخالفت کرده است.

شورای نگهبان با استناد به ماده ۴ قانون انتخابات مجلس که طی اصلاحیه ای به قانون یادشده اضافه شده بود، برگزاری این انتخابات را مغایر با قانون تلقی نموده است.

بر اساس ماده ۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که در سال ۸۶ به این قانون اضافه شده «نتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های فاقد نماینده هم زمان با یکی از انتخابات مذکور در اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.»

همچنین شورای نگهبان تبصره۳ ماده۸ قانون انتخابات را که تاکنون محل استناد موافقان برگزاری انتخابات میاندوره ای مجلس بوده، به لحاظ تاخر تصویب ماده۴ منسوخ دانسته و استناد به آن را به لحاظ قانونی بلاوجه قلمداد کرده است.

با این تفاسیر به نظر می رسد پرونده برگزاری انتخابات میاندوره ای مجلس که با حرف و حدیثهای بسیاری همراه بود برای همیشه بسته شده و انتخابات مجلس در میبد، اسفندماه سال آینده و همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

گفته می شود تصمیم شورای نگهبان به صورت رسمی، امروز شنبه اعلام خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا