وحید شیخ احمد صفاری

وحید شیخ احمد صفاری

افتخاری دیگر از شورای شهر یزد برای مردم شهر یزد

اعضای کمیسیون های داخلی شورای شهر یزد و نمایندگان آن در مناطق و سازمان های وابسته به شهرداری و دیگر ارگان ها در یکصد و هشتمین جلسه شورای اسلامی تعیین شدند (کدخبر93907 یزدفردا مورخ 2/7/93)

بعد از پیام های ریز و درشت تبریک ایام اعیادی که از عید نوروز شروع شده تا تبریک سالروز ورودآزادگان سرافراز ایران از خاک عراق، تا پیام تسلیت فرود غیر سالم هواپیمای 140، توسط عضو فهیم و آگاه و مطلع شورای شهر، جناب آقای م که پیامات را با صبر و حوصله و وقت آزاد بسیار در دفتر شورا و در پشت میز شیک و در کنار پرچم خوشرنگ سه رنگ ایران و در حالت ژستیک بسیار تأثیرگذار قلم به دست و در حین نگارش مصور نموده اند و دل های دردمند ما شهروندان غیر عضو شورای شهر اما دارای مشکلات شهری بسیار مرتبط به شورای شهر را آرام می نمایند و این چنین با فراغ بال در فراق از درد شهروندان عناوینی چون؛ نماینده مردم در شورای شهر یزد، رییس کمیسیون عمران شورای شهر یزد و مشابهه هکذا را در پایان پیامات مهم خود توشیع می فرمایند و اکنون هم قطعاً باید شاهد اعلام عناوین و مسؤلیت های خطیر ایشان من­بعدهم باشیم و انشالله که ناآگاهانه و غیر مطلع، باعث اعلام اشتباهی عناوین این نماینده محترم مردم در شورای شهر یزد نشویم، اعلام می شود که در 108مین نشست شورا به توافق مناسب و دوستانه بر سر تقسیم مسؤلیت ها و ارایه لیست خدماتی جدول بندی شده جامع، جهت تسریع و تسهیل و تسطیح امور خدمات شهری، دست یافتند.

نکات و نتایج حاصل از 108 مین نشست شورا شهر یزد

1-   شورای شهر دارای 13 عضو می باشد. بر اساس آئین نامه داخلی شورا، اعضا شورا برای شرکت در جلسات حق حضور دریافت می نمایند. کادر و تیم شورا، هزینه های ایاب و ذهاب و حمل و نقل ، هزینه مسافرت تعدادی از اعضا به کشور چین و هزینه های بسیار دیگر چگونه و از چه منبعی  تأمین می شود. تعداد جلسات بر اساس آیین نامه در هر ماه 2 تا تعیین شده تا شاید جلوی هزینه های اضافی گرفته شود یعنی در 4 سال خدمت رسانی باید کمتر از 100 نشست واقعی و رسمی داشته باشد که در حال حاضر بیش از 100 جلسه برگزار شده است و آیا دست آوردهای مفید و سازنده آن به 10 مورد ختم شده است؟ اگر تمام این هزینه ها را حساب و به ازای هزینه هر متر آسفالت معادل سازی شود، آیا شورا به اندازه حذف این آسفالت کردن ها مفید بوده است؟

2-   طبق جدول اعلامی در همین خبرگزاری یزدفردا 70 نوع سمت و شغل را بین 13 نفر تقسیم نموده اند که بدین شرح است.

-        آقای رادمنش 14 نوع سمت خدمت رسانی

-        آقای فقیه خراسانی 16 نوع سمت

-        آقای مطهریان 11 نوع سمت

-        آقای مدرسی 8 نوع سمت

-        آقای شایق 11 نوع سمت

-        خانم امینی 4 نوع سمت

-        آقای زارع 7 نوع سمت

-        آقای پاکنژاد 6 نوع سمت

-        آقای کاشفی زاده 10 نوع سمت

-        خانم یادگار 5 نوع سمت

-        آقای خباززادگان 11 نوع سمت

-        آقای نیکنام 6 نوع سمت

-        خانم وزیری 7 نوع سمت

3-   از این 70 نوع سمت مشخص شده در شورا 116 نوع تقسیم خدمت و خدمت رسانی شده است تا بتوانند ارایه بهتر و سهل تر و مناسب تری  به شهروندان و عموم اقشار بنمایند.

4-   کمترین فایده این 116 سمت پس از  108 مین نشست که اعضا مفتخر به مسؤلیت پذیری آن شده اند این است که تکلیف مردم مشخص است و بدانند که شورا 116 نوع سمت دارد و باید جهت ارجاع امور خود بر طبق لیست و جدول کنکاش نمایند و بعد از توفیق در تطابق مورد درخواست با یکی از موارد اعلامی جدول، مستقیم به سراغ آن مسؤل بروند و وقت دیگر اعضای محترم شورا را نگیرند. شاید یکی از آن اعضا مشغول تهیه عکس های مناسب و پرستژیک در پشت میز و در حال نگارش و درکنار پرچم باشد و این گونه ارجاعات باعث تداخل امور می گردد.

5-   آیا شورا به جای رسیدگی به مسائل کلان و برنامه ریزی های مناسب در ارائه خدماتی که تنها وظیفه مقرر شده ی آنهاست، به وارد آوردن فشارهای احتمالی و نامتعارف برای اخذ بودجه بیشتر و تقسیم شهر به حوزه های استحفاظی شخصی می پردازند.

6-   ناگفته نماند از جلسه 108 به بعد هر یک از اعضا می توانند به راحتی از زیر بار مسؤلیت و جواب دهی شانه خالی کنند و به راحتی این که در حیطه وظایف مسؤلیتی بنده نیست، طفره بروند.

7-   در نظر بگیرید فردی از اعضای شورا با اعلام قبلی به محل، اعلام به صدا و سیما و روزنامه های همسوی خود، اعلام به این ارگان و آن ارگان و استانداری و شهرداری و آموزش و پرورش و...... جهت بازدید پروژه با اخذ برگ مأموریت و سرویس و راننده به محل می روند و پس از چشم اندازی و قدم زدن های گروهی و چندتا عکس گرفتن و درج با توضیحات مناسب در همان روزنامه ها، عده ای از اهالی ، خواستار بررسی مشکلات ناشی از تأخیر و طولانی شدن زمان اتمام این پروژه و مشکلات محل و ایضا موارد دیگر مرتبط می باشند که عضو محترم شورا با لبخند بگویند ایشان فقط مسؤل ذی حسابی شورای شهر می باشند و هیچ کدام از موضوعات به ایشان مرتبط نمی باشد ولی آنرا منعکس خواهند نمود. آن وقت آیا دیدار ذی حساب از پروژه ها و طرح و..... چه معنایی دارد؟ آیا ایشان برای تعیین هزینه های مرتبط به انواع مأموریت ها اعضای شورا در این نوع بازدیدها حضور می یابند تا خدای ناکرده حق ناحق شود و حقی ناخواسته از اعضای محترم سلب و یا کمتر شود؟

8-   لطفا شورای شهر محترم در نشست 109 خود به درخواست های شهروندان هم عنایتی بفرمایند. روزی خودشان هم شهروند بودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا