رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آيينه يزد

در خبرها آمده بود كه رييس دولت نهم و دهم مردم را به آمدن بهار مژده داده و اظهار نموده است طرفدارانش در انتظار بهار باشند. اگر مقصود از بيان اين گونه شعارها آرزوي به قدرت رسيدن همان دولت مهر پرور و عدالت‌گستر باشد كه ادعاي ساده زيستي، مبارزه با رانت‌خواري و مفاسد اقتصادي داشت بدان معني است كه هواداران خواستار روي كار آمدن دولتي هستند كه عده‌اي درباره آن مطالبي گفته و يا نوشته‌اند بنابر اين نظر خوانندگان را به بخش‌هايي از آن اوصاف در اين ستون جلب مي‌نمايد.
بعضي انتخابات دولت نهم را مشحون از كرامات و معجزات دانستند و توفيق شكر آن نعمت را از خداوند درخواست نمودند و گفتند ملتي كه داراي چنين دولتي شده است مرتبه‌اي از مراتب رويدادي است كه در دوران رسول گرامي اسلام (ص) رخ داده و نوع كاملش نيز در زمان ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) تحقق خواهد يافت و در نهايت اطاعت از آن دولت را همانند اطاعت از خداوند بزرگ قلمداد نمودند.
آن گاه كه رييس دولت نامه‌اي به رييس جمهور آمريكا نوشت گفتند: متن نامه بايد در كتاب‌هاي درسي چاپ گردد تا دانش‌آموزان و دانشجويان در مدارس و دانشگاهها بخوانند، صدا و سيما مفادش را مكرر به گوش ملت برساند تا مردم بدانند اين نامه از الهامات خداوند جهان آفرين بوده كه احمدي نژاد آن را نگاشته است.
مردگاني به خواب زندگان آمدند و گفتند: بدانيد و آگاه باشيد كه بايد از بين كانديداها به محمود احمدي نژاد راي بدهيد.
دولتي كه از صدر مشروطيت تاكنون چشم روزگار نظيرش را نديده است و ديگران نمونه‌اش را در هيچ تاريخ و كتاب و روزنامه‌اي نخوانده اند.
افرادي مي‌خواستند آن دولت را به زمين بزنند اما با همه تلاش هايي كه نمودند توفيق حاصل ننمودند و خود را به فنا و نابودي كشاندند.
نامه‌اش را به نامه پيامبر گرامي اسلام(ص) به خسرو پرويز تشبيه كردند و عنوان نمودند اگر هم جوابي از جانب دريافت كننده نامه واصل نگرديد نه تنها از شخصيت نويسنده‌اش كاسته نشد بلكه طرف مقابل را در تاريخ براي هميشه خجالت زده و سرافكنده كرد.
بهر حال آن دولت معجزه هزار سوم ناميده شد و رييسش خود و دولتش را پاكترين دولت تاريخ خواند.
معاونش هم گفت اگر ثابت شد بيت‌المال را حيف و ميل نموده حاضراست دستش را قطع كنند.
مردم با اشك و نذر و نياز و توسل دولت بهاري را روي كار آوردند.
مادران فوت شده به خواب فرزندان خود آمدند و براي راي دادن به آن دولت ؟ سفارش‌هاي لازم را نمودند.
در مجمع عمومي سازمان ملل هنگام سخنراني احمدي نژاد چشم حاضران پلك نمي‌خورد. هاله نور ديده مي‌شد، زنان هندي هم بر شيشه اتومبيل رييس‌جمهور ايران دست‌مي‌ماليدند تا خودشان را متبرك كنند.
معاون همان دولت كه خود را معاون نظام مي‌نامد از قول مسلماني از اهالي سوريه ‌گفت: اگر بنا بود بعد از نبي گرامي اسلام(ص)، پيامبري بيايد او همانا رييس دولت نهم بود و در سخناني تمجيدآميز مي‌گويد برخي كارهايي كه اين دولت انجام داده است نه تنها از همه دولت‌هاي گذشته بالاتر بوده بلكه در دولت‌هاي پيش از انقلاب نيز بي‌سابقه مي‌باشد.
وي را همانند يوزارسيف پيامبر، نظير كوروش كبير و در مقايسه با بزرگمردان عالم اسلام وي را همانند مالك اشتر مي‌دانستند. در هنگام سفر به لبنان 5/5 ميليارد جمعيت جهان خوشحال و در يك كلام عده‌اي حاضر نيستند به بهشت بروند اگر رييس دولت نهم و دهم در آن جا نباشد. ..!!!
علاقه‌منداني كه توصيف بهار را شنيدند و مجدداً در انتظار آمدنش هستند بايد بدانند در آن 8 سال اقداماتي صورت گرفت كه كم سابقه و يا بي نظير بود!! از جمله آن اقدامات و كارهايي كه براي هميشه در تاريخ ماندگار خواهد شد اينكه با يك اشاره و حتي در ميانه دو نماز وزيري را بركنار كردند.!!
دستور جابجايي و تغيير چندين سفير و ديپلمات را به خاطر اظهارنظر صحيح و منطقي آنها در يك جلسه سخنراني صادر نمودند.
به وزير امور خارجه هنگام مذاكره با رياست جمهوري كشوري ديگر، دستور بازگشت به ايران داده شد.
وزيراني را براي شركت در جلسه هيات دولت به محل نشست وزرا راه ندادند.
آمار رانت‌خواري‌ها و فسادهاي اقتصادي آن چنان نجومي و غيرقابل باور است كه بعضي از مسئولان و دولتمردان در حال حاضر نيز از افشاي آن خودداري مي‌كنند.
هزاران نفر را بدون ضابطه استخدام كردند.
صدها نفر بدون اينكه شرايط لازم را داشته باشند بورسيه شدند.
هر سال دهها نفر بر خلاف حق و انصاف با صرف بودجه‌هاي كلان به عنوان همراه راهي سفر به نيويورك شدند.
به عنوان نمونه در آخرين سفر براي شركت در مجمع عمومي سازمان ملل با همراهي 140 نفر و هزينه‌اي معادل 000/000/225/1 تومان در يكي از گران قيمت‌ترين هتل‌هاي منهتن انجام شد.
هنگام سفر به استان‌ها، مدارس و ادارات را تعطيل مي‌كردند. مردم را ساعت‌ها در خيابان نگه مي‌داشتند، كرامت انسان‌ها را حفظ نمي‌كردند در نشست‌هاي يكي دو ساعته موارد و طرح‌هايي را به تصويب مي‌رساندند كه تكميل و يا اجراي آن براي دولت‌هاي بعدي معضلي شده است.
گراني و تورم كمر مردم را شكست همانطور كه كمر كشاورزي را شكستند.
از سير تا پياز وارد كشور مي‌شد حتي مهر و تسبيح و سنگ قبر هم از اقلام واردات بود.
زين اسب و چوب بستني از ديگر كشورها خريداري مي‌كردند اما به دلايلي كه شنيدن آن انسان‌هاي آزاده را آ‌زرده مي‌كند از واردات دارو جلوگيري مي‌نمودند و بعضي از افراد نزديك به آن دولت به ازاي وارد كردن هر خودروي لوكس چهار صد ميليون سود مي‌بردند.
نه تنها مجلس را در راس امور نمي‌دانستند بلكه مجلسيان را به سخره مي‌گرفتند.
رييس دولت بهاري نوار و فيلمي كه مخفيانه از فردي گرفته بودند بر خلاف قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران براي نمايندگاني كه خود بايد حافظ و مجري قانون باشند پخش مي‌كرد.
در سال 1388 رييس جمهور در مناظره انتخاباتي حاضر شد و با نشان دادن عكسي و راه انداختن لفظ«بگم‌بگم» به عده‌اي از همراهان امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حمله كرد و الفاظ تندي را به كار برد.
با حدود 700 ميليارد دلار درآمد نفتي اقتصادي در حالت ركود و با رشد منفي بيش از پنج درصد و تورم بالاي چهل درصد و با بازار پر تلاطم ارز و سكه به جانشينانش تحويل داد.
دانشجوياني را ستاره دار و استاداني را خانه نشين كرد.
نه تنها قوانين مصوب را اجرا نمي‌كرد بلكه در روزهاي آخر عمر دولت 16 ميليارد تومان هم به حساب دو نفر واريز نمودند.
جيب عده‌اي پر شد و ماجراي پرونده سه هزار ميلياردي و داستان‌هاي رانت‌خواران و سوء استفاده كنندگان و مفسدان اقتصادي از جمله بابك زنجاني و ياران و همراهانش در تاريخ اين مملكت به يادگار ماند و ماجراهاي غم‌انگيزي رقم خورد كه مي‌طلبد سازمان‌هاي نظارتي بدون اغماض بر اساس وظيفه، اقدام قانوني خود را انجام دهند تا مردم بيش از گذشته اميدوار باشند كه متخلفان به سزاي اعمال خويش مي‌رسند.
نكته قابل ذكر اينكه عملكرد روساي دولت‌ها، وزيران، دولتمردان، نمايندگان و كارمندان و همه اقشار كه در طي سال‌هاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در سمت‌هاي مختلف و در بخش‌هاي گوناگون با جديت و علاقه انجام وظيفه نموده و در مسير پيشرفت و آباداني مملكت تلاش نموده‌اند قابل تقدير و ستايش است.
مسئولان و دست اندركاران در رده‌هاي مختلف بايد بدانند بعد از سخنان مقام معظم رهبري در چند ماه قبل از برگزاري انتخابات 1392 و در پي اعلام حمايت شخصيت‌هايي چون آيت ا... هاشمي رفسنجاني و حجه‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي و استعفاي دكتر محمدرضا عارف، از كانديداتوري مردم با اكثريت قاطع به دولت تدبير و اميد راي داده و خواستار تغيير سياست‌هاي داخلي و خارجي دولت بهاري در چهار چوب نظام اسلامي و قانون جمهوري اسلامي ايران شدند بنابراين هيچ گونه عهد و عقد اخوتي با دولتمردان نبسته و در صورتي‌كه دكتر حسن روحاني و دولتش به عهد و پيمان و وعده‌هاي انتخاباتي خود عمل نكنند. به طور قطع مجدداً اكثريت جامعه تمام قد از آنها دفاع نخواهند كرد و تصميم نهايي را در پاي صندوق‌هاي راي خواهند گرفت.

مديرمسئول

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا