معاون مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: در بسته حمایتی توسعه روستایی و به منظور تشویق سرمایه گذاری در روستاها 20 هزار میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد و به نقل از ایرنا، سید 'ابوالفضل رضوی' در همایش توسعه روستایی استان یزد اعلام کرد: سرمایه گذاری و درآمدزایی از برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید و تشویق بخش خصوصی است با این حال برخی مخالفان نظام و حتی دولت موانعی را بر سر راه این هدف ایجاد می کنند.
وی افزود: بنابراین باید چند نکته را به صورت جدی مد نظر داشت درمرحله اول مسئولان باید سرمایه گذاری درروستاها را باور کنند سپس اعتمادسازی در میان مردم را در اولویت قرار دهند.
این مسوول، با تاکید بر لزوم تشویق مردم در تمام مراحل اجرای طرح ادامه داد: در مراحل بعدی باید آموزش و شناسایی محل استفاده از تولیدات را بصورت جدی پیگیری کنیم.
رضوی تصریح کرد: هدف ما مشارکت اقتصادی مردم است چون معتقدیم مشارکت مردم در اینجا مهمتر از حضور آنها در حوزه سیاسی بوده از این رو باید برای بالا بردن توان اقتصادی مردم در مواقع بحرانی تلاش کنیم.
وی یادآور شد: توسعه کشور بدون توسعه روستاها میسر نیست و تنها را خروج از رکود و بحران مشارکت مردم و احترام گذاشتن به سرمایه گذاران و بخش خصوصی است به همین دلیل نباید از سرمایه گذاری که برای کشور تولید ثروت می کنیم هراس داشته باشیم.
این مسوول با اشاره به حمایت جدی دولت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران اظهار کرد: رویکرد دولت دکتر روحانی بزرگ کردن بخش خصوصی و کوچک کردن دولت است.
رضوی خاطرنشان کرد: معتقدیم مشارکت مردم روستاها در سرمایه گذاری های اقتصادی علاوه بر ایجاد اشتغال برای آنها، زمینه مشارکت در سود سرمایه گذاری را نیز برای آنان فراهم می کند.
وی بابیان مزایای طرح سرمایه گذاری در روستاها گفت: در بسته توسعه ، جایگاه روستاها متحول شده و روستا را یک واحد تولیدی دیده ایم که در حال توسعه مستمر و مشارکت طلب است.
معاون مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: در این بسته هر استان باید بسته اختصاصی خود را تدوین کند از این رو هر فرماندار موظف است برای روستاهای منطقه خود شناسنامه سرمایه گذاری تهیه کند.
رضوی ادامه داد: در این طرح مشارکت مردم 25درصد و سرمایه گذاری دولت 75درصد است البته در طرح مشارکتی افراد زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران 20درصد سرمایه از مردم و 80درصد سرمایه از دولت خواهد بود.
وی تاکید کرد: در اجرای سرمایه گذاری در روستاها پول به هیچ دستگاهی داده نمی شود و فقط پول وام در اختیار مردم قرار می گیرد ضمن آنکه هر استانی که بیشترین طرح را ارائه کند سهم بیشتری از این تسهیلات و سرمایه گذاری خواهد برد.
این مسوول در سفری یکروزه علاوه بر شرکت در همایش توسعه روستایی استان یزد، بازدید از روستای اسلامیه به عنوان روستای هدف گردشگری بخش مرکزی شهرستان تفت، در جلسه هم اندیشی با فرمانداران استان نیز شرکت کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا