مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق در گفتگو با خبرنگار «بافق فردا» گفت:

در یکسال گذشته ۲۰۰ هکتار از کویر بافق بطور کامل تحت پوشش پرژه کویرزدایی قرار گرفته است .

 سید ابوالفضل وکیلی این طرح را یکی از طرحهای موفق استان برشمرد و از بازدید رئیس جنگلها و مراتع کشور از این پروژه اشاره کرد

او افزود: امسال نیز ۱۰۰۰ هکتار از کویر بافق کویرزدایی می شود

مدیرکل منابع طبیعی استان کمبود آب را اصلی ترین دلیل اجرایی نشدن طرح درختکاری میدان غدیر بافق تا مسجد ابوالفضل محور یزد – بافق برشمرد و ادامه داد این پیشنهاد: قبلا ارائه و در این خصوص صحبتهایی با فرماندار و مسؤلین سنگ آهن بافق شده است.

وی درباره طرح ترسیب کربن که قرار بود در بافق به عنوان اولین شهرستان استان انجام شود گفت:فاز اول این طرح در شهرستان ابرکوه آغاز شده و بعد از شهرستانهای ابرکوه و خاتم در بافق اجرایی می شود.

وکیلی هرگونه برداشت از تپه های براریگ صادق آباد را منوط به اخذ مجوز از اداره منابع طبیعی و فقط برای مصرف کشاورزی منطقه دانست و از برخورد با هرگونه برداشت غیر قانونی خبر داد.

این مقام مسؤل درباره وضعیت  پارک بیشه در نیز اعلام کرد: این پارک با اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی و با همکاری شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در حال انجام است و تاکنون زیرساختهای آب،برق،و جاده دسترسی ایمن و ایجاد مقداری فضای سبز در آن صورت پذیرفته و ساخت آبنما در آن در حال انجام است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تغییر رئیس اداره منابع طبیعی بافق آن هم پس از یکسال از شروع بکار وی را ارتقاء شغلی دکتر دلاوری به علت عملکرد مثبت دانست و ضمن برشمردن توانمندی کریمی رئیس جدید این اداره،شایعه اختلاف نظر دلاوری با فرماندار بافق و انجام این تغییر مدیریتی را تکذیب کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا