_ پیام نور دکتر آریامنش در واکنش به نامه استعفایش از معاونت پارلمانی دانشگاه پیام نور گفت: امروز نامه ای را دریافت کردم که با استعفای شما صددرصد موافقت می شود در صورتی که من این نامه استعفا را ننوشته ام و قویا آن را تکذیب می کنم.

 وی در گفت و گو با خبرنگار نماینده اظهار داشت: دسترسی به کارتابل اداری بنده بدون اجازه و استفاده از امضایم برای تدارک نامه استعفا، صددرصد تخلف و غیر اخلاقی است و این رفتار ناشاست را ضایعه ای بزرگ برای وزارت علوم و نظام آموزش عالی کشور می دانم.

آریامنش در ادامه بیان داشت: من در چند روز گذشته به عملکرد دکتر فراهانی انتقاد هایی داشتم مبنی بر اینکه با این نوع عملکرد، قطعا کار دانشگاه پیام نور به جاهای خطرناکی می رسد و چالش هایی را نیز برای کشور به وجود می آورد.

وی با انتقاد از نحوه تعامل دکتر فراهانی با معاونانش در دانشگاه، افزود: ایشان تعامل لازم را با افراد زیر مجموعه و خصوصا معاونانشان نداشتند و ما از این بابت رنج می بردیم.

این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: دکتر فراهانی در این هفته که بنده هم کسالت داشتم سمیناری برای مدیران دانشگاه های پیام نور کل کشور در تبریز را درنظر گرفتند که بنده به زمان برگزاری آن  انتقاد کردم که ما می توانستیم این سمینار را در تابستان برگزار کنیم نه هم اکنون که زمان بازگشایی دانشگاه هاست و مدیران کارهای زیادی را بایستی انجام دهند.

وی یادآور شد: من معلم هستم و در هر محیط علمی و دانشگاهی درسم را می دهم اما این بی اخلاقی ها در محیط علمی برای نظام آموزش عالی نوعی ضایعه محسوب می شود که مسئولان عالی دانشگاهی بایک میلیون نفر دانشجو در سراسر ایران نتوانند بین خودشان تعامل داشته باشند.

 معاون سابق پارلمانی دانشگاه پیام نور اذعان داشت: جای تعجب است به جای اینکه به عیادت فردی که در بستر بیماری است بروند و یا با او تماس تلفنی بگیرند و جویای احوالش شوند ویا فردی را برای ملاقات او بفرستند، بطور ناگهانی او رابا چنین وضعیتی روبرو کنند.  

وی در ادامه عنوان داشت: اگر قرار باشد یک مدیری از مافوق خود انتقاد کند و مدیر با او چنین برخوردی داشته باشد، سنگ روی سنگ بند نمی شود، دانشگاه ملک شخصی ما نیست. من معاون آموزشی نبودم  بلکه نماینده، نمایندگان محترم در دانشگاه هستم و باید مطالبات آنها را پیگیری می کردم.

 آریامنش بیان داشت: دکتر فراهانی هفته گذشته موضوع  عزل رئیس دانشگاه همدان را بدون اینکه در شورای انتصابات که زیر مجموعه معاونت حقوقی است، مطرح کنند، ایشان را عزل کردند، خب نمایندگان به من زنگ زدند و من به آنها گفتم از این موضوع خبری نداشتم ودکتر فراهانی بعدش به من گفتند، چرا اینگونه پاسخ دادید و باید می گفتید عملکرد ایشان ضعیف بوده است در صورتی که من نمی توانم دروغ بگویم.

معاون سابق پارلمانی دانشگاه پیام نور تاکید کرد: چطور است که در آمریکا رئیس جمهور این کشور (کلینتون) را به خاطر یک دروغ برکنار و محاکمه می کنند، اما من که استعفا ندادم چرا به خود اجازه داده اند از امضای من استفاده کنند، باید به این افراد گفته شود امضای اصل من را ارائه کنند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا