مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره‌ی انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد با علی غیاثی مدیر کل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد دیدار و گفت و گو کردند.
در این دیدار که روز چهار شنبه دوم مهر ماه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد صورت گرفت، محمد امامی مدیرعامل انجمن متخصصان روابط‌عمومی استان یزد ضمن تبریک به غیاثی، ایجاد ذائقه های مناسب فرهنگی در جامعه، الگوسازی و هنجارپروری در جهت بهبود فرهنگ عمومی را یک ضرورت جدی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و اظهار داشت: برای بهبود فرهنگ عمومی ، یکی از زمینه هایی که باید در سطح دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گیرد، بازشدن دریچه‌های ارتباطی سازمان ها و دستگاه های اجرایی به روی مردم و تعامل شایسته با مشتریان و مخاطبان و مردم است.
وی نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را در حمایت از برنامه‌ریزی ، حمایت و پشتیبانی از طراحی مکانیزم‌ّهای ارتباطی لازم برای شنیده شدن صدای مردم در دستگاه های اجرایی را مهم خواند و آمادگی انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد را برای همکاری در زمینه های تخصصی روابط عمومی اعلام کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این دیدار، نقش تشکل‌ها و موسسات فرهنگی غیردولتی را در ارتقای فرهنگ عمومی مهم خواند و با مفید دانستن این نشست، خواستار تداوم و استمرار و ادواری شدن این نشست‌ها شد.
در ادامه این دیدار محمد جواد اولیا دیگر عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد، برگزاری جشنواره‌ی ایده‌های برتر در حوزه فرهنگی و بهره‌مندی از نظریه پردازان می توانند در این زمینه کمک کنند.
همچنین مسعود طوفان عضو دیگر این انجمن بر ضرورت برگزاری جشنواره‌های مختلف که باعث تحرک در فعالیت‌های موسسات فرهنگی و تغییر در ذائقه مردم و استفاده از پتانسیل و مشارکت دانشجویان علاقه‌مند رشته روابط عمومی در دانشگاه‌ها؛ آسان‌سازی اخذ مجوز جهت تشکیل موسسه‌های تک منظوره و چند منظوره فرهنگی که نقش مهمی در اشتغال‌زایی دارند، تاکید کرد.
محمد رضا شجاع دیگر عضو هیئت مدیره‌ی انجمن متخصصان روابط‌عمومی استان یزد به اهمیت رفع انحصار مجوزها اشاره کرد و گفت: ممانعت از مجوزفروشی و آزادسازی آن باعث مشارکت بیشتر مردم در زمینه فرهنگی خواهد شد.
عباس ملازینلی نیز با تاکید بر اینکه روابط عمومی، هنرهشتم و تلفیقی از هفت هنر دیگر است، و می‌تواند همچون در کنار سایر انجمن های هنری موجود قرار گیرد.
وی به نبود سیاست‌های حمایتی از انجمن‌های روابط عمومی اشاره کرد و افزود: تعامل و حمایت و پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد می ةواند موجب تقویت هنرهشتم شود و استان بتواند از ظرفیت های فکری و تخصصی در زمینه‌های روابط عمومی استفاده ببرد.
محمدعلی شاهدی نیز تقویت فعالیت‌های پژوهشی در موضوعات و حوزه‌های مختلف فرهنگی را راهگشای خوبی برای تحقق چشم‌انداز و اهداف و برنامه های فرهنگی دانست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا