زنگ مهر و مقاومت همزمان با سراسر كشور در دبيرستان دخترانه 5 ارديبهشت طبس برگزار شد.

امام جمعه طبس در اين مراسم به شعار سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي اشاره كرد و گفت: تلاش مضاعف در راستاي آموزش و پرورش بايد به يك فرهنگ و مطالبه عمومي تبديل شود.

حجت الاسلام مهاجريان مقدم همچنين با توصيه به رعايت فرهنگ حجاب و عفاف در دانش آموزان دختر، افزود: همانطوركه رهبر معظم انقلاب اسلامي بارها تاكيد كرده اند، چادر نماد حجاب برتر براي دختران ايراني است و آموزش و پرورش بايد استفاده از آن را به فرهنگ تبديل كند.

معاون استاندار و فرماندار ويژه طبس نيز از وضعيت كنوني آموزش و پرورش اين شهرستان ابراز رضايت كرد و گفت: اگر قرار استجامعه را بسازيم، اشتغال ايجاد كنيم، سرمايه گذار جذب نماييم و فرهنگ كار را براي گسترش اقتصاد نهادينه كنيم بايد آموزش و پرورش قوي داشته باشيم.

سيد جلال هاشمي با انتقاد از كمبود مراكز آموزش عالي در طبس افزود: بايد با وحدت و انسجام حق تضييع شده شهرستان طبس در راه اندازي دانشگاه هاي مختلف پيگيري شود كه البته نماينده مردم در مجلس و امام جمعه طبس در اين زمينه بازواني پرتوان براي معاونت استانداري و فرمانداري ويژه اين شهرستان هستند.

نماينده عالي دولت در طبس از تلاش و رويكرد فرهنگي شهردار و شوراي اسلامي شهر در محيط شهري تقدير كرد و گفت: انصافا چهره شهر از لحاظ فرهنگي زيبايي هاي ويژه اي گرفته است و اميدوارم اين نگاه زيبا ادامه داشته باشد.

معاون مديركل و مدير آموزش و پرورش طبس نيز در اين مراسم ضمن تجليل ويژه از شهردار اين شهر گفت: نگاه و تفكر ارزشمند مهندس اشرفيان به حوزه آموزش، فرهنگ و هنر بسيار ستودني است.

محمود جلالي ضمن تبریک صدور مجوز تاسیس نخستین مدرسه‌ی استعدادهای درخشان در طبس گفت: با انجام سفرهای استانی و حضور مکرر در وزارتخانه و بیان ضرورت راه‌اندازی و تاسیس این مدرسه در طبس و با پیگیری‌های مجدانه و حمایت و همراهی نماینده مردم در مجلس جناب آقای دکتر عبدالله‌زاده این امر به سرانجام رسید.

در اين مراسم معاون پرورشي اداره كل آموزش و پرورش خراسان جنوبي، شهردار، دادستان، رييس داگستري و رييس شوراي اسلامي شهرستان طبس نيز حضور داشتند. 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا