ماموران پليس اطلاعات و امنيت شهرستان اشكذر استان يزد، ضمن دستگيري دو متهم، 900 سكه طلا تقلبي را كشف كردند.

 فرمانده انتظامي استان يزد گفت: با كسب خبري در خصوص حفاري غير مجاز توسط افرادي سودجو براي پيدا كردن گنج در بخش "خضرآباد" شهرستان اشكذر، بلافاصله اكيپ عملياتي پليس اين شهرستان تشكيل و دستگيري متهمان در دستور كار آنها قرار گرفت.

سرهنگ "ايرج كاكاوند" ضمن اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتي با استفاده از منابع و مخبرين تصريح كرد: ماموران پليس اطلاعات ضمن هماهنگي با مقامات قضائي و همكاري عوامل حفاظت ميراث فرهنگي اشكذر يكي از متهمان را در هنگام حفاري غير مجاز دستگير كردند.

وي ادامه داد: با انجام بازجويي هاي فني و پليسي متهم به ناچار لب به اعتراف گشود و به حفاري غير مجاز و همچنين خريد و فروش اشياء عتيقه اعتراف كرد.

كاكاوند از دستگيري همدست اين متهم خبر داد و افزود: متهم دوم اين پرونده در يك اقدام ضربتي و غافلگيرانه دستگير و در بازرسي از مخفيگاهش 900 عدد سكه تقلبي طلا، يك عدد گلدان عتيقه و يك قبضه سلاح شكاري مربوط به دوران قاجاريه همراه با مقادير بسيار زيادي فشنگ شكاري كشف شد.

رئيس پليس استان يزد با بیان اینکه تحقيقات و بررسي هاي بيشتر در خصوص اين پرونده ادامه دارد گفت: اشیاء عتیقه و باستانی جزئی از میراث فرهنگی و سرمایه های ملی ما است و تک تک افراد جامعه وظیفه دارند در حفظ و نگهداری آن همت کنند و چنانچه به مواردی برخورد نمودند سریعا مراتب را به مسئولین مربوطه به ویژه سازمان میراث فرهنگی اعلام نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا