به نقل از واحد روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی یزد، سه شنبه 25مورخ شهریور سال جاری آقای عباس نصراللهی معاون اجرایی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از مهمانشهرهای استان، موسسات کفالت، اقامت و اشتغال و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی یزد و نحوه ارائه خدمات به اتباع بازدید به عمل آوردند.

در ابتدای سفر نصراللهی در دیدار با پرسنل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی از زحمات آنان تشکر و بیان داشتند استان یزد همواره در سرانجام رساندن امور پیشگام بوده و هم اکنون الگویی برای سایر استانها می باشد وی فعالیت در حوزه اتباع را  پرمشغله و سخت دانستند و ابراز امیدواری کردند با تدابیر و برنامه هایی که در نظر گرفته شده است ساماندهی تسریع و رضایت شهروندان و همچین اتباع خارجی درچارچوب قانون به نحو مطلوب فراهم گردد. ایشان فعالیتهای پژوهشی را از ارکان موفقیت در امر برنامه ریزی دانسته و از تخصیص بودجه به همین منظور خبر دادند و افزودند انشاا... در سال 2015 بودجه و پروژه های مشترک با کمیساریا در استانیزد افزایش یافته تا اتباع خارجی را مخصوصا در زمینه های آگاهی های بهداشتی و آموزشی ارتقاء دهیم. وی قانون را ملاک همه امور دانسته و فعالیت جدی و بیشتر گشت مشترک وتعامل با دادگستری را در برخورد جدی و بی اغماض با کارفرمایان متخلف را در امر ساماندهی بسیار مهم دانستند و بیان داشتند نیاز است تا دفاتر کفالت نسبت به این امر که جزو وظایف اصلی آنان می باشد توجه داشته و کارفرما و تبعه خارجی را ملزم به رعایت قوانین کنند چراکه فلسفه راه اندازی دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال، رصد وضعیت کارگر و کارفرما است.
         در ادامه زارع زاده مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی یزد ضمن تشکر از حضور معاون اجرایی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و اهتمام ایشان به موضوع اتباع خارجی، از تلاشهای صورت گرفته در زمینه های مختلف مربوط به اتباع از جمله تهیه طرح های ساماندهی، قانونمند نمودن ازدواج ها، اطلاع رسانی به صنوف مختلف درخصوص نحوه به کارگیری اتباع، ساماندهی میدان میوه و تره بار یزد، بازرسی کارگاه ها و کوره ها در قالب گشت مشترک، طرد اتباع غیرمجاز و فعالیت دفاتر کفالت سخن گفتند و ابراز امیدواری نمودند با تبادل نظرات نقاط ضعف بر طرف و با توجه به پتانسیل بالای موجود شاهد رضایت مردمی بیشتر و کسب توفیقات بالاتری در ساماندهی امور کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی باشیم. وی افزود در کشور 20 مهمانشهر براي اتباع خارجی در نظر گرفته شده است که به طور متوسط سه درصد از جمعيت اتباع بيگانه كشور در آن ساكن هستند. در حالی که در استان یزد حدود 15 درصد اتباع بيگانه استان در مهمانشهرها ساكن هستند و در نظر داريم در زميني به مساحت 25 هكتار در يكي از روستاهاي اطراف شهر يزد پس از اخذ مجوزات لازم مهمانشهر اتباع شهر يزد را در چند سال آينده راه اندازي نماییم.
در پایان با توجه به خدمات ارزنده استان به اتباع خارجی در طول چهار دهه گذشته پیشنهاد نمودند که سفرای کشورهای خارجی از نحوه خدمات رسانی به اتباع در استان بازدید نمایند که مورد استقبال قرار گرفت و مقرر شد طی ماههای پایانی سال جاری، هماهنگی های لازم در این خصوص صورت گیرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا