یزدفردا: فرمانده پليس فرودگاه يزد در خصوص حمل انواع دارو ها و قرص‌هاي کدئين‌دار توسط زائران حج تمتع هشدار داد.

سرهنگ "محمد رحيم رادان" در گفت‌وگو با خبرنگارپليس ضمن تاکيد بر هشدارهاي پليسي به زائران حج تمتع اظهار داشت: به طور قطع هر کدام از زائران سال‌‌هاي زيادي را براي مشرف شدن به اين سفر معنوي در انتظار بوده‌اند و مسئولان مربوطه و پليس براي جلوگيري از بروز هرگونه مشکل براي زائران هشدارهاي بسياري را در خصوص حمل انواع مواد مخدر و قرص‌ها و شربت‌هاي ممنوعه ارائه کرده‌اند.

اين مقام انظامي خاطرنشان کرد: پليس فرودگاه استان يزد نيز با در اختيار داشتن انواع دستگاه‌ها و لوازم کمک بازرسي پيشرفته و نيروهاي مجرب و کارآزموده و با اقدامات روانشناختي براي حفظ شأن و منزلت زائر در برابر اعمال قانون قوانين سختگيرانه پليس عربستان با جديد انجام وظيفه خواهد کرد.

کهولت سن و يا بيماري زائر توجيه مناسبي براي حمل داروهاي كدوئين دار و ممنوعه نيست

رادان بيان کرد: حمل هرگونه مواد مخدر سنتي و صنعتي، قرص‌ها و شربت‌هاي ممنوعه به هر ميزان حتي ميزان جزئي جرم محسوب مي‌شود و در صورت کشف، برابر قانون ضمن ممانعت از سفر زائر، پرونده قضايي تشکيل و فرد مورد نظر به مقام قضايي معرفي خواهد شد.

وي اضافه کرد: بر اساس قوانين پليس عربستان حمل داروهاي کدئين‌دار نيز جرم محسوب مي‌شود و پليس عربستان برخورد شديدي با اين افراد خواهد داشت.

سرهنگ "محمد رحيم رادان" تصريح کرد: زائران دقت کنند که از همراه داشتن هرگونه مواد اسيدي همانند آبليمو و مشتقات آن براي حفظ امنيت براي امنيت پرواز جدا خودداري کنند.

فرمانده پليس فرودگاه‌هاي استان يزد در پايان متذکر شد: در کشور عربستان کهولت سن و يا بيماري توجيه مناسبي براي جرم ارتکابي نخواهد بود و در صورت مشاهده موارد مذکور به شدت با مجرم برخورد خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا