دکتر مجتبی آغاز گفت: داروخانه های دامپزشکی به عنوان تنها مرکز مجاز عرضه داروهای دامی یکی از ارکان مهم بخش خصوصی دامپزشکی به شمار می روند که تحت نظارت دامپزشکی به ارائه خدمات به دامداران و صاحبان حیوانات اهلی می پردازند. جای خوشحالی است که چهارمین داروخانه دامپزشکی در شهرستان خاتم به نام خانم دکتر صالحی و با هدف تسهیل روند ارائه خدمات دامپزشکی به شهروندان تاسیس شده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم خاطر نشان کرد بر اساس تعریف، داروها مواد شیمیایی یا بیولوژیکی هستند که با اثر بر روی سیستم زنده به منظور پیشگیری، و یا درمان بیماری به کار می روند . باید توجه داشت که اطلاع از استفاده درست و منطقی از دارو مهمترین اصل در تجویز آن است که در علم دامپزشکی تنها در حیطه آگاهی و اختیار دامپزشک می باشد. بنابر این هر گونه استفاده خودسرانه دارو توسط صاحب دام برای حیوانات اهلی، غیر علمی و نادرست است.

وی در ادامه به نقش دامپزشک مسئول فنی داروخانه در تضمین استفاده صحیح از داروها اشاره نمود و تأکید کرد: مسئول فنی حاضر در داروخانه دامپزشکی می تواند با اطلاع رسانی درست به صاحبان دام ها در رابطه با اثرات جانبی، مدت زمان مصرف دارو، دوره پرهیز از مصرف و سایر موارد حائز اهمیت نقش مهمی در درمان بیماری های دامی و جلوگیری از عوارض ناخواسته استفاده نامطلوب و غیر صحیح از داروهای دامپزشکی داشته باشد و در نهایت با انجام وظیفه خطیر خود باعث ایجاد احساس امنیت و اطیمنان در دامداران و سلامت فراورده های خام دامی شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا