مسئولان هیئت یزد به بنده اعلام نمودند با توجه به کسب مقام شما در رده جوانان دیگر نیازی به اعزام شما به این مسابقات نیست/مشکل را از طریق مسئول ورزش بانوان استان پیگیر شدیم که متأسفانه متوجه شدیم بدلیل دادن اطلاعات غلط به ایشان از طریق هیئت تیراندازی استان این اتفاق صورت گرفته است./وقتی اعتراض خود را به هیئت تیراندازی اعلام کردیم متوجه شدیم بدلایل نامشخصی و بخاطر عدم هماهنگی در هیئت استان، انتخاب و اعزام این تیم بصورت کاملاً سلیقه ای صورت گرفته و بدون هیچ گونه رکورد گیری و معیار مشخصی برای انتخاب تیمی به این مسابقات اعزام گردیده است و هیچ گونه جواب قانع کننده ای برای ما نداشتند.

راه یابی جوانان بافقی و کسب دو عنوان کشوری توسط بانوی کماندار بافقی و اتفاق جالب و نادری که در این دوره از مسابقات کشوری برای این کماندار بافقی رخ داده و آن این که یک جوان بافقی با تیم استانی دیگر (استان فارس) موفق به کسب ای رتبه می شود ما را بر آن داشت تا پای صحبت های این کماندار و مربیش بنشینیم.

 و اکنون شما و مصاحبه ای خواندنی با این مدال آور بافقی:

لطفا خودتان را معرفی کنید.

 

سمانه رمضان پور هستم متولد 1374 دیپلم علوم انسانی و تحصیلاتم را حوزه علمیه در حال ادامه دادن هستم.

چگونه با رشته تیراندازی آشنا شدید؟

 آشنایی بنده با رشته تیراندازی از طریق حوزه علمیه در این کلاس ها نام نویسی و کلاً نزدیک به 15 ماه هست که با این ورزش آشنا شدم و در آن مشغول به فعالیت هستم.

 

رتبه های استانی و کشوری که تاکنون در این رشته بدست آورده اید؟

  سه مقام استانی یک سومی و دو مقام اولی مسافت 70 متر ریکرود نایب قهرمانی جوانان کشور مقام سوم بزرگسالان کشوری

درباره تمرینات خود برایمان سخن بگویید.

 تنها مربی بنده آقای پاکزاد بوده و در این یک و سال و چند ماه که مشغول به این فعالیت هستم اکثر روزها را در تمرین بودم و کل زحمات من بر دوش آقای پاکزاد بوده و تنها حامی من بودند و بدون کمک و راهنمایی ایشان مطمئناً من هیچ کدام از این مقام ها را بدست نمی آوردم و بنده هیچ مربی دیگری در طول این 15 ماه فعالیتم نداشتم.

 

شما گفتید تنها حامی شما مربیتان بوده یعنی مسؤلین دیگر حمایتی از شما نداشته اند؟

 

متاًسفانه فکر نکنم بسیاری از مسئولین شهرستان و استان آگاه شده باشند من در مسابقات کشوری و استانی شرکت کرده و مقام کسب نموده ام و هیچ گونه تقدیر و تشکری از بنده نه در شهرستان نه در استان صورت نگرفته است و برای تأمین هزینه ها در بخش تجهیزات که کلاً بعهده خودم بوده است. تجهیزات این ورزش نسبتاً گران قیمت  است و برای اعزام به مسابقات هم از هزینه های شخصی و بخشی از آن هم از طریق آقای پاکزاد تأمین شده است و تاکنون به بنده هیچ گونه کمکی در این زمینه نشده است.

یکی از سوالات اساسی خوانندگان این است که چرا شما از طرف تیم فارس به مسابقات کشوری اعزام شده اید نه یزد؟

مسئولان هیئت یزد به بنده اعلام نمودند با توجه به کسب مقام شما در رده جوانان دیگر نیازی به اعزام شما به این مسابقات نیست و تیم یزد بصورت سلیقه ای و بدون هیچ رکورد گیری بسته شد و به مسابقات اعزام گردید و پیگیری های بنده و آقای پاکزاد هم به جایی نرسید و این شد که بنده در تیم یزد جایی پیدا نکردم و به دلیل علاقه برای شرکت در مسابقه قصد داشتم در مسابقه جایزه بزرگ به صورت آزاد شرکت کنم ودر آنجا متأسفانه یا خوشبختانه این مسابقه برگزار نگردید و در همان جا با توجه به اینکه مربیان استان فارس عملکرد بنده را دیدند به من پیشنهاد دادند و با نامه ای که از هیئت یزد مبنی بر عدم نیاز به اینجانب داده شد توانستم برای تیم فارس تیراندازی کنم و مقام کشوری برای آن ها کسب نمایم.

خبرنگار بافق فردا در ادامه پی گیری اعزام ملی کار بافقی در مسابقات تیر و کمان مصاحبه اختصاصی دیگری با پاکزاد مربی خانم سمانه رمضانپور انجام داد که با هم می خوانیم.

برای اعزام خانم رمضانپور به مسابقات کشوری چه پی گیریهایی انجام دادید و چه نتایجی گرفتید؟

پیرامون مسئله خانم رمضان پور این مشکل را از طریق مسئول ورزش بانوان استان پیگیر شدیم که متأسفانه متوجه شدیم بدلیل دادن اطلاعات غلط به ایشان از طریق هیئت تیراندازی استان این اتفاق صورت گرفته است.

شما برای این اتفاق اعتراض نکردید؟

وقتی اعتراض خود را به هیئت تیراندازی اعلام کردیم متوجه شدیم بدلایل نامشخصی و بخاطر عدم هماهنگی در هیئت استان، انتخاب و اعزام این تیم بصورت کاملاً سلیقه ای صورت گرفته و بدون هیچ گونه رکورد گیری و معیار مشخصی برای انتخاب تیمی به این مسابقات اعزام گردیده است و هیچ گونه جواب قانع کننده ای برای ما نداشتند.

به عنوان یک مربی چه حرفی برای مسؤلین ورزشی شهرستان و استان دارید؟

 

 در پایان لازم می دانم به تمامی مسئولین شهرستان و استان بگویم ما اگر توانسته بودیم در مسیر عادلانه ای گام برداریم و با اعزام تیمی بر اساس معیار سنجشی درست اقدام می شد مطمئناً مقام استان یزد از این که هست بهتر می شد که این موضوع بر همه مسئولین واضح و روشن است.

 در پایان هم باید بگویم  می بایست با حمایت از جوانان و پرورش استعداد ها بتوانیم باعث دلگرمی آنها باشیم نه اینکه یک جوان در ابتدای راه ورزش نیمه  حرفه ای خود تبعیضات و بی مهری هایی ببیند که خود مهمترین عامل برای دلسردی و کناره گیری از میادین ورزشی باشد و به نظر بنده استان می بایست توجه بیشتری نسبت به شهرستانها داشته باشد و به پرورش افراد در مناطق محروم تر همت بیشتری بگمارد و نه اینکه دقیقاً عکس این موضوع اتفاق بیافتد و یک جوان بخاطر اینکه شاید مرکز نشین نیست جلو پیشرفتش به راحتی گرفته شود و یا اینکه از کوچکترین تشویق ها هم محروم بماند و حتی در پیامک تبریکی که توسط هیئت استانی فرستاده شده نامی از این بانوی جوانان بافقی که بلاشک افتخاری برای استان است برده نشود.  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا