یزد فردا: دکتر محمد صالح اولیاء، رییس دانشگاه یزد به عنوان میزبان این نشست با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات هماهنگی بین دانشگاه‏‏های استان، گفت: در حال حاضر چالش‏‏های مشترکی مثل کاهش تقاضا، کیفیت و چالش اقتصاد در آموزش عالی وجود دارد، اما دانشگاه‌های استان یزد با دغدغه بزرگتری مواجه‌اند و آن هم پایین آمدن جایگاه آموزش عالی استان یزد نسبت به سایر استان‎‎هاست و این در حالی است که یکی از محورهای توسعه استان خدمات برتر و آموزش عالی است.

دکترمحمدعلی وحدت، رئیس موسسه آموزش عالی امام جواد در نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان یزد با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات هماهنگی بین دانشگاه‌های استان اظهار داشت: باید به مسائل علم و دانش و دانش آموختگان که در حال حاضر کمرنگ شده است، توجه بیشتری کنیم.

وی افزود: در حال حاضر بعضی از دانشگاه‌ها در حالی که از امکانات پایین و اساتید معمولی برخوردار هستند، با آوردن رشته های مختلف، دانشجویان زیادی را پذیرش می‌کنند و این یک مسئله حاد در کشور است. این وظیفه ماست که به عنوان مدیر و برنامه ریز مسائل را جدی بگیریم و در حل آن بکوشیم. کیفیت آموزش در دانشگاهها نباید فدای کمیت شود. باید به مسائل علم و دانش و دانش آموختگان که در حال حاضر کمرنگ شده است، توجه بیشتری کنیم.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا