استاندار یزد در ادامه این جلسه با اشاره به پیشنهاد رییس کل دادگستری استان در خصوص گسترش مراکز تفریحی و سرگرمی در سطح استان برای ارائه خدمات به جوانان، این امر را یک ضرورت دانست و خاطر نشان ساخت: به هرحال هرجا كه محدوديت بيشتر است، كارهاي پنهاني بيشتری صورت مي گیرد و سرگرمی های پنهاني زیادتر می شود اما هرجا امکانات روشن و شفاف باشد کمتر جوان به وادی پنهان کاری می افتد .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی " در جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان که ظهر دوشنبه 24 شهریورماه در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد، مبارزه با مواد مخدر را از اساسي ترين مسايل امروز كشور دانست و افزود : در ارتباط با موضوع مواد مخدر باید سه گزینه مبارزه با قاچاقچیان، مصرف کنندگان و توزیع کنندگان مورد بررسی قرار گیرد و براي مبارزه با هر يك از این موارد راهكارهاي خاص طراحی شود.
استاندار یزد برخورد با قاچاقچیان و توزیع کنندگان عمده مواد مخدر را ضروری دانست و خواستار شدت عمل در رابطه با این افراد و باندها شد و همچنین در رابطه با توزیع کنندگان جزئی مواد مخدر، بر لزوم جمع آوری و پایان دادن به فعالیت آنها در سطح استان تاکید کرد.
وی سپس با اشاره به مراکز درمان اعتیاد و اردوگاه ها و کمپ های ترک اعتیاد اعم از دولتی و خصوصی ، به نقش این مراکز در درمان معتادان و کاهش اثرات نامطلوب این افراد در جامعه تاکید نمود و بر ارزیابی موثر اقدامات صورت گرفته در این مراکز به منظور اشراف بر میزان اثربخشی و خروجی مثبت آن تصریح کرد.
میرمحمدی، پیشگیری را اساس کار مبارزه با مواد مخدر به ویژه در حوزه جوانان دانست و انجام کار فرهنگی در این زمینه را راهگشا ذکر کرد.
وی سپس به تصمیم اخیر وزارت کشور برای اختصاص درصدی از درآمدهای مربوط به کشفیات مواد مخدر به انجام کارهای فرهنگی اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود تا در آینده، ساز و کاری فراهم شود تا این اعتبارات توسط استانها توزیع گردد.
استاندار یزد بر جمع آوری معتادان خیابانی و توزیع کنندگان جزء مواد مخدر تاکید کرد و افزود: باید مشخص شود که پس از جمع آوری این افراد چه اقدامی صورت خواهد گرفت و آیا آموزشهای لازم به ایشان برای عدم بازگشت به محیط آلوده اعتیاد پس از حضور مجدد در جامعه داده خواهد شد؟
رییس ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم هم افزایی و هم گرایی در میان همه دستگاه های مرتبط با امر مبارزه با مواد مخدر در استان تاکید کرد و گفت: کار سیستمی این مباحث را ایجاب می کند و امیدوارم همه مدیران دستگاه های مربوطه با هماهنگی و همدلی در این خصوص به پیش روند.
وی ابراز امیدواری نمود که دو واحد تعطیل شده درمان اعتیاد در استان مجدداً با رفع مشکل به چرخه کاری خود بازگردند و افزود: لازم است كه مراكز مشاوره را در اين زمينه توسعه دهيم چرا که به هرحال بحث مشاوره تأثير رواني بیشتري دارد و ذهن خانواده و فرد معتاد را آماده پذیرش برخی مفاهیم می کند و بسیار در ارائه برخوردمناسب از سوی خانواده معتاد با فرد بیمار اعتیاد، موثر است و از برخوردهای تحقیر آمیز و سرزنش گونه علیه معتاد جلوگیری می نماید.
عالی ترین مقام اجرایی استان بر حفظ آبرو و حيثيت بخشیدن و شخصيت دادن به فرد معتاد تاکید کرد و آنگاه در خصوص مراکز مشاوره در مبارزه با اعتیاد افزود: در رابطه با مراكز مشاوره اي معتقدم که نباید فعالیت بخش دولتی را کاهش دهیم بلکه باید هدف ما توسعه فعالیت بخش خصوصی در این زمینه باشد .
استاندار یزد در ادامه این جلسه با اشاره به پیشنهاد رییس کل دادگستری استان در خصوص گسترش مراکز تفریحی و سرگرمی در سطح استان برای ارائه خدمات به جوانان، این امر را یک ضرورت دانست و خاطر نشان ساخت: به هرحال هرجا كه محدوديت بيشتر است، كارهاي پنهاني بيشتری صورت مي گیرد و سرگرمی های پنهاني زیادتر می شود اما هرجا امکانات روشن و شفاف باشد کمتر جوان به وادی پنهان کاری می افتد و در این زمینه یکی از مسایل اساسی استان همین امر است و پیشنهادم این است که ما با مجموعه ای از روحانیت ذی نفوذ استان جلسه مشترکی در این رابطه داشته باشیم و هماهنگ کنیم که چه مراکزی را دایر نماییم که جوانان ما در استان هم تفریحات سالم داشته باشند و هم سرگرمی های مفرحی در اختیارشان باشد و از حالت بیکاری و افسردگی خارج شوند چرا که به هر حال انواع و اقسام برنامه های جاذب از سوی دیگران در دسترس جوانان ما  قرار دارد.
میرمحمدی تصریح کرد:  ما تنها با نهی کردن نمی توانیم جوان را جذب کنیم بلکه باید با جنبه های ایجابی با او برخورد نماییم و راه درست و البته جذاب و اثر گذار را به او نشان دهیم.
وی در پایان بر تهیه بانک اطلاعاتی معتادان برای راحت تر شدن ارزیابی ها و نظارت بر آنها تاکید کرد و از زحمات همه دستگاه های دخیل در امر مبارزه با مواد مخدر در استان قدردانی نمود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا