فرماندار تفت با اشاره به برگزاری سرشماری عمومی کشاورزی سال 1393 از اجرای این سرشماری با استفاده از رایانه قابل حمل برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش ستاد سرشماری کشاوری در شهرستان تفت، "محمود زارع" در نشست صمیمانه با برخی از اعضای ستاد برگزاری سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد گفت: با توجه به ابلاغ فرمان رییس جمهور برای اجرای سرشماری عمومی کشاورزی 93، لازم است همه دستگاهها خود را برای برگزاری مطلوب این سرشماری آماده کنند.

وی افزود: بر اساس این ابلاغیه، همه وزارتخانه ها، موسسات دولتی و وابسته به دولت و شرکت های دولتی مکلفند همه امکانات لازم و تجهیزات مورد نیاز در طول سرشماری را برای اجرای مطلوب این طرح عظیم در اختیار قرار دهند.

فرماندار تفت با اشاره به ضرورت و اهمیت اجرای سرشماری عمومی کشاورزی اظهار داشت: سرشماری عمومی کشاورزی منبعی بسیار مهم در زمینه تهیه داده های ساختاری و پایه ای بخش کشاورزی و به تبع آن تدوین سیاستهای کلان در این حوزه است .

زارع با بیان این که بهره برداران حوزه های مختلف کشاورزی باید با کارشناسان آمار همکاری لازم را داشته باشند ادامه داد: اطلاعات جمع آوری شده در این سرشماری بازتاب بسیار مثبت برای حوزه کشاورزی در زمینه های سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال خواهد داشت.

وی به نوآوری سرشماری دراین دوره اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار اجرای سرشماری کشاورزی با استفاده از رایانه قابل حمل (تبلت) و بدون استفاده از کاغذ انجام می شود.

در ادامه، نیازها و موارد مورد درخواست ستاد سرشماری عمومی کشاورزی تفت مورد ارزیابی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا