وحید شیخ احمد صفاری

آقای استاندار، ما شهروندان از وظایف شورای شهرمان هیچ اطلاعی نداریم بجز سلامتی اشان که بحمدالله در سایتها و خبرگزاری ها پیام های تبریک ورود آزادگان و تسلیت سقوط هواپیمای 140 که نه از مقصد یزد بوده، نه به مقصد یزد بوده، نه از روی آسمان یزد عبور کرده و نه مسافر یزدی داشته ولی عرق فراجناحی و ملی شورای شهر یزد را برانگیخته است تا پیام تسلیت بدهد و یا عید نوروز را شادباش بگویند و یا آغاز سال تحصیلی را که یک ماه بعدش است را به عموم محصلین و اولیاء محصلین و اولیاء و مربیان مرتبط به مدرسه محصلین را تبریک و شاد باد بگویند، آن هم با عکس های ژستیکی که در پشت میزی (بی وفایی که تکیه کلام است وفا ندارد و معلوم شد که وفا دارد و خوب هم دارد) در دفتر شورا بگیرند و به شدت اعصاب خسته مردم را به هم بریزند،  تنها اطلاعات ما شهروندان از شورای محترم شهرمان می باشد. نه سایتشان فعال است و نه خبرداریم چکار می کنند - که احتمالاً به ما شهروندان ربط ندارند و خودشان میدانند چکار می کنند – نه اطلاع داریم کی انتخابات ریاست، نیابت ریاست، ریاست دفتر ریاست، خزانه دار، ریاست کمیسیون ها برگزار می شود؟ کی جلسات حضوری دارند؟ کی ندارند که معمولاً ندارند! چرا خبرنگاران از جلساتشان گزارش ندارند؟ چقدر دریافتی – به هر اسمی -  در ماه از شورا دریافت می کنند؟

آقای استاندار، شهر خشک اما زیبای ما که اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان است را به واسطه عدم نظارت شورای شهر، آلوده و کثیف شده است. نازیبا شده است. خیابانها بی اصول شده! درخت کاری ها بی برنامه شده! تصرفات بی قاعده شده! در تمام سطح شهر هیچ ایستگاهی برای جمع آوری زباله و نخاله های مختصر ساختمانی که به صورت چندتا گونی است، وجود ندارد. شهروندان از بی فرهنگی اشان نیست که آشعالها را در همه جا می ریزند که به اجبار نبود این مراکز درون محله ای تخلیه زباله است. بارها خاکبرداری و ضایعات تلنبار شده در گوشه و کنار جمع آوری شده ولی به  سرعت دوباره جایگزین شده است؟ و این بدان دلیل است که محل تخلیه نیست. کیسه زباله که 5 تا جعبه پیتزا داخلش باشد فقط زباله نیست. زباله ها به این شیکی نیستند که با کیسه زباله بزرگ و کاملاً سست که عبور گربه ها باعث پارگی شان می شود، نیست! زباله آن چیزی است که مامورین جمع آوری سر کیسه نیم پاره را می گیرند و بر بالای کامیونی انباشته از زباله پرت می کنند که باقیمانده اش از آن سوی مجدد بر زمین می افتد و اصلا حاضر به جمع کردنش نیستند. زباله آن شیرابه هایی است که از زیر آشغالها بر سطح کوچه و خیابانها می نشیند که یا دیر برای بردن و تخلیه آمده اند و یا خود ماشین حمل زباله اغلب و در تمام مسیرهایی که میرود این شیرابه های بسیار آلوده و میکروبی را در سرتاسر شهر و محلات پخش می کنند. ماشین های حمل زباله چهارتا نیسان اتاق بلند شده و کامیونت های سرباز است که می خواهند با آن ظرفیت اندکش زباله های 10 تا محله را یکباره جمع آوری کنند. خود بارها و بارها شاهد آن بوده ام که 4 تا کیسه زباله توسط مامورین جمع آوری شده و فردا صبح رفتگر محل و حتی صاحب خانه هایی که باقی مانده بسیار این زباله - که فقط یک چهارمش شب جمع آوری می شود – در مسیر هست را آتش میزنند و بوی تعفن و دود آن محله ای را هم از طریق هوا میکروبی و آلوده می سازند.

آقای استاندار، گاهاً تانکرهای آب و شیرهای آب در میادین بالاخص در مناطق شهرک های جدید چنان بلوارها  مملو از خاک و خار و خاساک  را انباشته از آب  می کنند که سطحی از خیابانها را هم فرا می گیرد. آیا شورای شهر این ها می بیند؟ آیا میداند چندتا محله، چندتا بلوار، چندتا مرکز اورژانس، چندتا خیلی چیزهای دیگر وجود دارد؟ یا فقط وظایفشان به غیر از صندلی نشینی شیک و پیام تبریک و تسلیت دادن ها که اصلاً و ابداً و مطلقاً جزو وظایفشان نیست و شهروندان هم اصلاً و ابداً و مطلقاً نیازی به این چیزها ندارند.

آقای استاندار، فرض وظیفه ای شورای شهر به جز کت و شلوار شیک و مارک دار پوشیدن و چادر شلوارهای گران قیمت خط اتو کشیده و ظاهر وسواس گونه مرتب کردن و عکس گرفتن در دفتر شیک شورا، آیا چیز دیگر نیست؟؟ زباله ها، خاکهای آلوده و فراوان گوشه و کنار بالاخص در شهرکهای جدید، سگهای ولگرد و گربه های بسیار، نبود ایستگاههای واقعی جمع آوری انواع زباله ها - و نه چند تا کارتن گذاشتن و تقاضا کردن تفکیک زباله خشک و زباله تر را جدا کنید – به دید شورایان و این نمایندگان منتخب منتخب کنندگان که در پیام هایشان یادآوری میگردد - که آقا و خانم ........ نماینده مردم در شورای شهر- می آید؟ آقایان و خانمهای منتخب مردم و نماینده شهروندان، اگر قرار است بابت هر دقیقه بیرون رفتن با تمامی امکانات دولتی و چندتا ماشین و بوق و سلام و صلوات و پیش خبری، باز م هزینه تراشی کنید و حق مأموریت و هزار حق دیگر را لیست بفرمایید، ما شهروندان به  شما نمایندگان در شورای شهر عرض می کنیم نیازی نیست. چرا که اگر رقم های دریافتی در طی هر دوره چهارساله شورا را از دریافتی نمایندگان منتخب تا حق ایاب و ذهاب وحق دفتر و امور کارگزاری و اداری جمع آور شود و صرف ساخت محل جمع آوری زباله ها بشود، بسیار مفیدتر و شهروندان به شدت راضی تر خواهند بود.

آقای استاندار، خطاب شما هستید! آیا نمی خواهید سرزده وارد دفتر شورای شهر شوید و تذکر و تشر بزنید مگر چکار می کنند؟

آقای استاندار، اگرمایل هستید از وضعیت نارضایتی از این شورا و عملکرد آن طوماری امضا شده از همین شهروندان جمع آوری و خدمتتان ارایه شود؟

آقای استاندار، به این شورای شهر بفهمانید وظایفشان یک سری ژست های اداری نیست. وظیفه اشان خدمتگزاری به شهروندان است اینرا بفهمند که ما شهر تمیز می خواهیم نه پیام تبریک و تسلیت آنها را.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا