در نخستین روز برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر سوره ماه چهار اثر در کانون ولایت شهرستان تفت اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری و یزد هر کدام با دو نمایش و کرمان و سیستان و بلوچستان با یک اثر در جشنواره منطقه سه تئاتر سوره ماه شرکت کرده اند که در روز نخست چهار نمایش به روی صحنه رفت و امروز(23 شهریور) هم چهار اثر دیگر اجرا می شود و مورد ارزیابی قرار می گیرد.
در روز اول به ترتیب نمایش های "گره ای در تار و پود یک نقش" به نویسندگی ترانه برومند و کارگردانی کاظم کاظمیان از یزد، "تولد پروانه" به نویسندگی و کارگردانی شهاب امرایی از لرستان، "شهد و بلدرچین" به نویسندگی محمد رضا فهیمی و کارگردانی مجید عتیق از کرمان و "کبوتران چاهی" به نویسندگی عدالت فرزانه و کارگردانی علی جاور از استان یزد به روی صحنه رفت.
دکتر طالبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و جوادیان زاده مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با حضور در محل اجرای نمایش "کبوتران چاهی" این اثر را تماشا کردند.
"کبوتران چاهی" در دو سانس برای شرکت کنندگان، هنرمندان و علاقه مندان اجرا شد.
این جشنواره امروز نیز با اجرای چهار اثر دیگر پیگیری می شود که طبق برنامه از ساعت 10 صبح نمایش"حفره روباه" به نویسندگی حامد امان پور قرایی و کارگردانی مصطفی بنی شریف از چهارمحال و بختیاری در پلاتو شماره یک و ساعت 11 نیز نمایش "با زخمی برشانه هایش" نوشته مجید کاظم زاده و به کارگردانی مرضیه اسماعیلی از همین استان در پلاتو شماره دو کانون ولایت به روی صحنه خواهد رفت.
در ادامه از ساعت 16 نمایش "چِر" نوشته ناصر حبیبیان به کارگردانی احسان ملکی از لرستان به اجرا در می آید.  
"سرگذشت در گذشت چشم" نوشته منصور فارسی و کارگردانی عباسعلی کیخایی از سیستان وبلوچستان هم آخرین نمایشی است که ساعت 17 در پلاتو شماره دو اجرا خواهد شد.
گفتنی است :جلسه نقد و بررسی آثار نیز با حضور رضا آشفته منتقد تئاتر، کارشناسان و هنرمندان برگزار خواهد شد.
گفتنی است: جشنواره منطقه ای تئاتر سوره ماه امشب(23 شهریور) ساعت 21 در هتل سنتی مهر یزد با تجلیل از برترین های هر بخش و معرفی آثار برگزیده به جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه به کار خود پایان می دهد.



http://artyazd.ir/UserFiles/72/user/93/nemayesh-2.jpg


http://artyazd.ir/UserFiles/72/user/93/nemayesh-3.jpg

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا