گروه دف نوازی آراس از یزد مقام سوم جشنواره سراسری "دف نوای رحمت" را در سنندج کسب نمود.

اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری «دف؛ نوای رحمت» با حضور بیژن کامکار هنرمند نام آوازه استان کردستان، مدیر مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار کردستان، نماینده مردم سنندج، دیوان‌دره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، رئیس حوزه هنری کردستان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در عمارت خسروآباد سنندج برگزار شد و نفرات برگزیده این دوره از جشنواره معرفی شدند.
هیئت داوران این دوره از جشنواره را بیژن کامکار، محمدجلیل عندلیبی، فربد یدالهی و مهدی احمدی تشکیل داده بودند.براساس آرای هیئت داوران در بخش گروه نوازی چهارمین جشنواره سراسری «دف‌؛ نوای رحمت»، گروه فرید زندی از سنندج استان کردستان مقام اول را از آن خود کرد. همچنین، گروه ریژنه به سرپرستی شادی غلامی دیگر گروه کردستانی نیز عنوان دوم را به خود اختصاص داد و گروه آراس به سرپرستی مریم گلسرخی زاده از استان یزد نیر مقام سوم را کسب کرد.
در بخش تک‌نوازی بانوان رده سنی 13 تا 19 سال به ترتیب غزل رحیمی از خوزستان، سنا صمدی و منا ملایی هر دو از کردستان عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در همین رده سنی در بخش تک‌نوازی آقایان نیز سعید فرزانگان از کردستان، مبین سهیلی‌فرد از گیلان و شاهو رستمی‌راد از کردستان عناوین اول را تا سوم را از آن خود کردند.
همچنین، در رده سنی 20 سال به بالا در بخش تک‌نوازی آقایان، سامان میمنت و احمد زارعی هر دو از کردستان عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند و محمدرضا فهیمی گیلانی نیز از گلستان عنوان سوم را از آن خود کرد.
در رده سنی 20 سال به بالا در بخش بانوان نیز سوگند موحدی از گلستان و شادی غلامی و نگار حقیقیان هر دو از کردستان به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم شناخته شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا