توافق‌ نامه همکاری در بخش احداث نیروگاه‌های حرارتی بین وزارت نیروی ایران و وزارت انرژی روسیه امضا شد.

این توافق‌نامه با حضور هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و آناتولی تیخونوف مدیرعامل آژانس دولتی انرژی روسیه و مدیرعامل شرکت تکنوپروم اکسپورت روسیه به‌عنوان مجری طرح به امضا رسید.

فلاحتیان درباره مفاد این توافق‌نامه، گفت: طبق این سند مقرر شد شرکت مجری روسی طی یک ماه آینده طرح پیشنهادی خود را برای احداث یک نیروگاه چهار واحدی در بندرعباس، افزایش ظرفیت نیروگاه سهند تبریز به ۷۰۰ مگاوات، احداث یک نیروگاه در طبس به ظرفیت ۶۳۰ مگاوات همراه با تجهیز معدن زغال‌سنگ این شهر، نوسازی نیروگاه‌های رامین اهواز، بندرعباس و شهید منتظری اصفهان و تامین تجهیزات مربوط به پست‌های برق ارایه کند.

وی با تاکید بر این نکته که طرح پیشنهادی باید مبتنی‌بر آخرین دستاوردهای روز جهان در بخش نیروگاه باشد، افزود: هدف ما احداث نیروگاه‌هایی با بهترین کیفیت، کمترین آلایندگی محیط زیستی و بالاترین بازده تولید است و طرف روسیه در پیشنهاد خود باید این نکتهها را مد نظر داشته باشد.

فلاحتیان از آمادگی ایران برای مشارکت در احداث نیروگاه سد خداآفرین خبر داد و گفت: شرکت مجری روسی در این زمینه نیز می‌تواند پیشنهاد فنی خود را برای ساخت این نیروگاه به وزارت نیرو ارایه دهد.


 

سایت خبری یزد فردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا