فرماندار تفت در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره تئاتر سوره ماه بر پتانسیل های بالای شهرستان تفت در میزبانی از جشنواره های مهم فرهنگی و ورزشی در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع" در این نشست که با حضور سرپرست حوزه هنری استان و جمعی از مسئولان در محل فرمانداری تفت برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور جمعی از هنرمندان عرصه تئاتر در شهرستان گفت: حضور هنرمندان عرصه های مختلف در شهرستان تفت رشد و تعالی هنری و فرهنگی این شهر را شتابان تر خواهد کرد.

فرماندار تفت با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال"اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)گفت: برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر سوره ماه، فضای نشاط و شادابی را در میان هنرمندان و فرهنگ دوستان شهرستان تقویت خواهد کرد .

زارع با بیان این که این جشنواره با حضور 8 گروه نمایشی از پنج استان لرستان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد در کانون ولایت تفت برگزار می‌شود اظهار داشت: برگزاری این جشواره با حضور نمایندگانی از هنرمندان مناطق مختلف کشور زمینه را برای معرفی و قابلیت های گردشگری و توریستی شهرستان فراهم می آورد که باید از این حضور، بهره لازم را برد.

وی تاکید کرد: جشنواره منطقه‌ای بیست و سومین جشنواره سوره ماه از شنبه ۲۲ شهریور به مدت دو روز در تفت برگزار می‌شود.

"محمدصادق کوچک زاده" نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در تفت اظهار کرد: این جشنواره با حضور 8 گروه نمایشی از پنج استان لرستان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد در کانون ولایت تفت برگزار می‌شود.

سرپرست حوزه هنری استان یزد با بیان اینکه برنامه‌های جشنواره از ساعت 10 صبح روز شنبه 22 شهریور با افتتاح نمایشگاه عکس تئاتر کلید می‌خورد، افزود: 4 نمایش از یزد به کارگردانی کاظم کاظمیان، از لرستان به کارگردانی شهاب امرایی رشنو از کرمان به کارگردانی مجید عتیق و از یزد به کارگردانی علی جاور به ترتیب، صبح و بعد از ظهر بر روی صحنه می‌روند.

 

دبیر جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه افزود: در روز پایانی جشنواره نیز چهار نمایش دیگر به ترتیب از استان چهارمحال بختیاری با دو نمایش به کارگردانی مصطفی بنی شریف و مرضیه اسماعیلی از ساعت 10 صبح و دو نمایش هم به کارگردانی احسان ملکی از لرستان و عباسعلی کیخایی از سیستان و بلوچستان از ساعت 17 بعد از ظهر به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه این جشنواره فرصت مناسبی برای هنرمندان نمایشی جوان فراهم آورده تا آثار نمایشی سایر هنرمندان از استان‌های مختلف را از نزدیک تماشا نموده و کسب تجربه نمایند، گفت: پس از اجرای هر نمایش جلسه نقد و بررسی با حضور رضا آشفته کارشناس و منتقد تئاتر برگزار می‌شود.

کوچک زاده از انتخاب داوران جشنواره نیز خبر داد و هیئت داوران جشنواره که از چهره‌های مطرح در عرصه هنرهای نمایشی کشور هستند را شهرام کرمی، مهرداد رایانی مخصوص، حسین پارسایی و توحید معصومی نام برد.

وی گفت: در پایان این برنامه فرهنگی هنری علاوه بر معرفی برترین‌های هر بخش توسط داوران، آثار برگزیده نیز به جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه معرفی می‌شود.

کوچک زاده با بیان اینکه امیدواریم این جشنواره بتواند در رشد و اعتلای هنر استان یزد موثر باشد، افزود: برگزیدگان این جشنواره به همراه منتخبان چهار منطقه دیگر کشور و برترین‌های بخش تجربه‌های جوان به بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه که مهرماه امسال در تهران برگزار می‌شود راه می‌یابند.

 

http://www.artyazd.ir/UserFiles/72/user/93/jadval-nahaee.jpg

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا