فرماندار بافق در نشست هماهنگي برنامه هاي هفته دفاع مقدس از ايران به عنوان يک الگوي ماومت و ايثار در جهان ياد کرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ در آستانه 31 شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس صبح امروز نشست هماهنگی برگزاری مطلوب برنامه‌های این هفته با حضور فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان بافق در محل فرمانداري برگزار شد.

 فرماندار شهرستان بافق در ابتدا اين نشست با اشاره به عملي که مقام معظم رهبري طي روزهاي اخير داشتند گفت: الحمد الله عمل با موفقيت به پايان رسيده و خبرهاي رسيده حاکي از بهبودي حال ايشان است و جاي بسي خوشحالي و خرسندي است که با دعاي خير ملت عزيز ايران شاهد سلامتي و بهبودي کامل و طول عمر با برکت ايشان باشيم.

"سيد مهدي طلايي مقدم" در ادامه با تبريک هفته دفاع مقدس، رشادتهای 8 سال دفاع مقدس و رزمندگان را يادآور شد و گفت: در جنگ تحميلي ، ايران به تنهايي مقابل تمام ابرقدرتهاي جهان ايستاد.

وی افزود: 8 سال دفاع مقدس باعث شد ایران به عنوان یک الگو در سطح جهان شناخته شود و رشادتهاي رزمندگان ما تابوی استکبار را در جهان شکست و در مقابل ابرقدرتها ايستادگي کردند.

فرماندار بافق در ادامه  به 17 شهريور سالروز قيام خونين ملت ايران در سال 42 اشاره کرد و گفت: آن زمان امام خميني (ره) فرمودند سربازان من در گهواره ها هستند ، سربازاني که در دوران دفاع مقدس افرادي شدند مانند شهيد فهميده سرداراني چون شهيد همت و بابايي که جوانمردانه در دوران دفاع مقدس ايستادند تا يک وجب از خاک اين سرزمين دست ايادي استکبار نيفتد.

طلايي مقدم یادآور شد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت و رشادتهاي رزمندگان ضمن حفظ کردن به نسلهای دیگر انتقال دهيم.

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه بافق ضمن لزوم برگزاری هرچه بهتر برنامه ها در این ایام گفت: همانطور که رهبر انقلاب نیز چندی پیش فرمودند، امروز دشمن دریافته است که با سلاح و تانکهایش نمی تواند به کشور نفوذ کند، و متاسفانه راه و چاره را فهمیده و توانسته تا حدودی در زمینه فرهنگی جامعه ما را با اختلالاتی مواجه نماید.

"سرهنگ رضا جمالي" به برکات جنگ هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد  و گفت: جنگ یکی از مشکلاتی بود که دشمن برای از بین بردن انقلاب اسلامی به راه انداخت و در این اندیشه بود که بتواند انقلاب ما را متزلزل کند، اما هشت سال دفاع مقدس عاملی برای محکم کردن و جهانی شدن انقلاب و باعث بیداری اسلامی در سراسر دنیا بود.

وي در ادامه ضمن ارائه برنامه هاي فرهنگي اين نهاد در اين ايام ، از مسئولین شهرستان خواست تا با همکاري و همدلي مراسم امسال باشکوه تر از مراسمات قبل برگزار گردد؛ به جوانها باید نشان داد ملت در دوران دفاع مقدس چه سختی هایی را متحمل شده اند، باید فرهنگ جبهه و جنگ را در مدرارس و دانشگاه ترویج نمود؛همکاری لازم را داشته باشند.

ديدار مديران دستگاههاي اجرايي و بسيجيان شهرستان با امام جمعه بافق ( تجديد ميثاق با ولايت ) ؛ گلباران و عطرافشاني قبور مطهر شهداي هشت سال دفاع مقدس ؛ برگزاري صبحگاه مشترک نيروهاي نظاني و انتظامي شهرستان ؛ طنين زنگ ايثار و شهادت در دبيرستان دخترانه حضرت معصومه (س)، رژه يگانهاي رزمي ، موتوري و ادوات جنگي ؛ ديدار با خانواده معظم شاهد و جانبازان بالاي 70 درصد شهرستان ؛ برگزاري همايش پياده روي خانوادگي ؛ انجام تبليغات محيطي و نصب بنر ؛ برپايي  نمايشگاههاي پوستر ، عکس و کتاب دفاع مقدس و ايستگاههاي صلواتي ؛ برگزاري ياواره شهدا- برگزاري مسابقات فرهنگي ، هنري و ورزشي ؛ برگزاري همايش رالي خانوادگي ؛ برگزاري شب شعر و خاطره گويي از جمله برنامه هاي فرهنگي است که در هفته دفاع مقدس در شهرستان بافق برگزار مي شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا