به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ابرکوه، نقد کتاب (از به) نوشته رضا امیرخانی  در سالن کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری ابرکوه با حضور اساتید و جمعی ازاعضای کتابخانه واعضای انجمن ادبی این شهرستان برگزار شد.

نقد کتاب از به نوشته رضا امیر خانی در کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری ابرکوه
به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ابرکوه، نقد کتاب (از به) نوشته رضا امیرخانی  در سالن کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری ابرکوه با حضور اساتید و جمعی ازاعضای کتابخانه واعضای انجمن ادبی این شهرستان برگزار شد.
در بیوگرافی نویسنده کتاب آمده است : وی در سال ۱۳۵۲ در تهران متولد شد. او در دبیرستان علامه حلی تهران درس خوانده‌است و فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف است. مدتی سردبیری سایت لوح ارگان نویسندگان ادبیات پایداری را بر عهده داشت و در پاییز ۱۳۸۴ از این مقام استعفا داد. وی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ رئیس هیات مدیره انجمن قلم ایران بود. به گواهی سایت شخصی وی، بیش از ششصد هزار نسخه از کتاب‌های او تا به حال به فروش رسیده‌است. امیرخانی دارای مدركِ خلبانی شخصی می باشد و در سال ٧١ جوان‌ترين خلبان شخصی كشور بود.  وی در سال ١٣٧٩ راهی امریکا شد و چند سالی در انجا اقامت داشت اومنتقد ونویسنده ادبی است.
 از آثار او می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
1. اِرمیا نام اولین کتاب امیرخانی در سال ۱۳۷۴ است
2. مجموعه داستان‌های کوتاه ناصرِ ارمنی دومین اثر وی است که در سال ۱۳۷۸ منتشر شد.
3. رمان من او سومین اثر او است که در سال ۱۳۷۸ منتشر و برخی آن را بهترین کتاب این نویسنده می‌دانند
4. ازبه چهارمین اثر این نویسنده می‌باشد که در سال ۱۳۸۰ چاپ شد و در آن به بیان گوشه‌ای از سختی‌های زندگی در دوران جنگ و بعد از آن پرداخته‌است
5. سفرنامه داستان سیستان، پنجمین کار رضا امیرخانی است که به حواشی مسافرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای به استانسیستان و بلوچستان می‌پردازد، این کتاب در سال ۱۳۸۲ منتشر شد.
6. نشت نشا کتاب بعدی وی، مقاله بلندی است که در سال ۱۳۸۴ چاپ شد و به ریشه‌یابی مهاجرت نخبگان پرداخت.
7. بیوتن این رمان در فروردین‌ماه ۱۳۸۷ به چاپ رسید. این کتاب، داستان یکی از بازمانده‌های جنگ تحمیلی ایران است که به بهانه‌ای به آمریکا سفر می‌نماید.
8. سرلوحه‌ها گزیده‌ای از یادداشت‌های پراکنده سالهای ۱۳۸۱-۱۳۸۴ در سایت لوح؛ نوشته شده و توسط انتشارات سپیده باوراناسفند ماه ۱۳۸۷ به چاپ رسیده‌است.
9. نفحات نفت جستاری در فرهنگ مدیریت نفتی و دولتی در جمهوری اسلامی ایران؛ نوشته شده و توسط نشر افق به چاپ رسیده‌است.
10. سفرنامه افغانستان‌ش "جانستان کابلستان" که حاصل سفر به کشور افغانستان می‌باشد به اتمام رسیده‌است و توسط "نشر افق"منتشر شده‌است
11. قیدار آخرین رمان امیرخانی است که توسط نشر افق چاپ و در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.

کتاب ازبه نوشته رضا امیرخانی در قالب  نامه های اداری بین همسر یک خلبان جانباز با دوستان همرزم خلبانش است این خلبان پاهای خود را در جنگ از دست داده و دیگر اجازه پرواز ندارد و همین موضوع اورا خانه نشین و افسرده کرده است همسرش سعی دارد با نوشتن این نامه ها یکبار دیگر پرواز را برای شوهرش مهیا کند تا بتواند او را از افسردگی درآورد که در آخر هم موفق می شود. داستان به صورت نامه نگاری ادامه دارد واز فرمت نامه های اداری که می نویسند از ....به.... استفاده شده است.
این کتاب در سال 1380 به چاپ رسید وچاپ چهاردهم در سال 1390 به 8000 نسخه رسید و تیراژ چاپ های قبل آن 37000 نسخه می باشد ویکی از کتاب های پرطرفدار جوانان است اما با این وجود معایب زیادی بر آن وارد شده است.
در پایان برنامه همه اعضا انتظار داشتند که کتابخانه چنین نشست هایی را بیشتر برگزار نماید تا اهل کتاب بهتر با کتابها ونویسندگان آشنا شوند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا