دکتر سید خلیل موسوی اعلام کرد: در حال حاضر تعداد 120 باشگاه سوارکاری و مرکز پرورش اسب با تعداد بیش از 2000 راس اسب اصیل در استان یزد تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی قرار دارد.

این مراقبت ها طیف وسیعی از خدمات شامل انجام تست مالئین، بازدیدهای دوره ای، آموزش و ترویج برای اسب داران و ... را شامل شده و بدین ترتیب از بروز و همه گیری بیماری های خطرناک در اسب خصوصاً بیماری های مشترک نظیر مشمشه جلوگیری به عمل می آید و در صورت برخورد با هر گونه مورد بیماری اقدامات مراقبتی و پیشگیری لازم جهت جلوگیری از سرایت بیماری به سایر گله ها و یا انسان انجام می گیرد.

دکتر موسوی در ادامه افزود: تامین سلامت جامعه انسانی و حفظ سرمایه های دامی عمده ترین هدف فعالیت های دامپزشکی به شمار می رود که همواره مورد توجه کارشناسان این حرفه قرار دارد.

وی عدم رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه ای و آشنایی نداشتن با علائم بیماری در اسب را  از عمده ترین علل شیوع بیماری در میان اسب ها و انتقال آن ها به انسان دانست و به پرورش دهندگان اسب توصیه کرد: با حفظ ارتباط خود با دامپزشکی و به کاربردن توصیه های کارشناسی در زمینه نگهداری اسب، همچنین از طریق بالا بردن سطح آگاهی خود نسبت به انواع بیماری های اسب و روش های پیشگیری و درمان آن ضمن حفظ اشتغال خود به ارتقاء سطح بهداشت جامعه یاری رسانند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا