ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر"  مدیر اداره برق شهرستان ابرکوه گفت: برای برق رسانی به متقاضیان این شهرستان در یکسال گذشته 30 کیلومتر شبکه فشار متوسط احداث شده است.
ابوالفضل اکرمی در گفت وگو باخبرنگار ما افزود: برای اجرای این طرح 49 دستگاه ترانسفورماتور هوایی با قدرت 3370 کیلو ولت آمپر نصب و درهمه 34روستای شهرستان ابرکوه برق رسانی شده است.
وی ادامه داد: با وجود برق رسانی به همه مناطق شهری و روستایی در دولت یازدهم 60میلیارد ریال بودجه برای نوسازی، بهسازی و توسعه شبکه برق این شهرستان هزینه شده است.
این مسوول اظهار کرد: یکسال گذشته 70 کیلومتر شبکه های فشار ضعیف مسی به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.
اکرمی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح طول شبکه های فشار متوسط شهرستان ابرکوه به بیش از 990 کیلومتر و طول شبکه های فشار ضعیف به 400 کیلومتر و با اجرای این طرح تعداد ترانسفورماتور ها به یکهزار و160دستگاه رسیده است.
اکرمی، از بهره برداری طرح روشنایی روستاهای شمال ابرکوه، مسیر مریم آباد تا احمدآباد خبر داد و گفت: این طرح به طول هشت کیلومتر با مشارکت بخشداری مرکزی ابرکوه با یک میلیارد ریال هزینه اجرا شده است.
مدیر اداره برق شهرستان ابرکوه افزود: با نصب 500 دستگاه چراغ روشنایی به قدرت 40 کیلو وات به سامانه طرحهای روشنایی، آمارکل چراغ های روشنائی این شهرستان به13هزار دستگاه رسیده است. هم اکنون ابرکوه دارای 23 هزار و600 مشترک برق خانگی، کشاورزی و صنعتی است. شهرستان ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری غرب یزد واقع است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا