برای نخستین بار دانشگاه یزد در سال تحصیلی 94-93 در رشته مدیریت مالی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

مدیرگروه مدیریت بازرگانی دانشکده اقتصاد، مدیریت و بازرگانی با اعلام این خبر، گفت: رشته مدیریت مالی از لحاظ تخصصی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و مورد نیاز شرکت های سرمایه گذاری و فعالان بورس اوراق بهادار و همچنین بانک ها است. وی افزود به نسبت سایر رشته ها رشته مدیریت مالی رشته جدیدی است و در واقع تعداد افراد متخصص در این رشته در جامعه محدود است و بازار کار خوبی دارد.

دکتر حجت الله صادقی افزود: مباحث عمده در رشته مدیریت مالی دانش مورد نیاز برای سه تصمیم عمده را فراهم می سازد؛ اول اینکه منابع مالی از کجا تامین می شوند دوم اینکه منابع مالی تامین شده در کجا سرمایه گذاری شود و سوم  به فعالیت های روزانه مالی برمی گردد.

وی در خصوص سرفصل های این رشته، گفت: یک بخش مدیریت مالی به بازارهای مالی مثل بازار سهام و بازار مشتقات مالی بخش دیگر آن به ابزارهای مالی مثل ابزارهای سنتی و ابزارهای جدید مدیریت ریسک و بخش دیگر آن به نهادهای مالی شامل بانک ها  و بیمه ها و شرکت های سرمایه گذاری و یک بخش آن به قوانین و مقررات مالی برمی گردد.

وی خاطرنشان کرد: در این رشته سرفصل هایی نظیر پول،ارز و بانکداری، مبانی مدیریت سرمایه گذاری، نهادهای پولی و مالی بین الملل و مبانی ریسک و مدیریت بیمه ارائه خواهد شد. همچنین بررسی موارد خاص در مدیریت مالی، مدیریت سرمایه گذاری و ارزیابی اوراق بهادار و تئوری های مدیریت پیشرفته از دیگر مباحث این دوره است.

شایان ذکر است اخیرا پردیس دانشگاهی دانشگاه یزد نیز موفق به اخذ مجوز تأسیس رشته مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد از شورای  گسترش آموزش عالی شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا