پیش از این تجمع قرار بود امروز سه شنبه ضمن ارائه گزارش توافقات صورت گرفته بین هیات مذاکره کننده استان و شهرستان بافق تحت عنوان بسته پیشنهادی که عصر دیروز در منزل امام جمعه بافق با تنظیم صورتجلسه ای به امضا طرفین رسیده بود فعالیت در شرکت سنگ آهن مرکزی از سر گرفته شود اما با توجه به عدم آزادی کارگران بازداشت شده این مهم تا کنون به سرانجامی نرسیده است.

پس از حضور هیات امنیتی استان و بحث و بررسی چندین ساعته در جلسات مختلف درباره بسته پیشنهادی در خصوص احقاق حق بافق در واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی جمع کثیری از مردم بافق شب گذشته نیز با حضور مقابل فرمانداری شهرستان خواستار پاسخگویی مسؤلین دولتی درباره مفاد بسته پیشنهادی شدند.

مردم تجمع کننده مقابل فرمانداری ضمن مثبت دانستن لغو فروش 28/5 درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی به فولاد خوزستان و عمل به قولهای قبل مبنی بر ایجاد چرخه فولاد در بافق با تکمیل و احداث کارخانه های جوار معدنی به قرار آزادی کارگران بازداشتی با وثیقه معترض بودند.

تعدادی از کارگران حاضر نیز پس از آنکه متوجه شدند معاون سیاسی امنیتی استان تغییر مدیر عامل کنونی را در حوزه اختیارات اعضای هیات مدیره این شرکت اعلام نموده است با شعارهایی برکناری محمد جواد عسکری از این سمت را خواستار شدند.

آنها با این استدلال که عسکری در دوماه گذشته با کارگران معترض به واگذاری این شرکت به بخش خصوصی برخورد قهرآمیز داشته است امنیت شغلی خود را در گرو نبودن وی در این مسند دانستند. 

پس از افزایش تعداد تجمع کنندگان مقرر شد اعضای خانواده افراد بازداشت شده با معاون سیاسی امنیتی استان که در فرمانداری بافق حاضر بود دیدار کنند اما آنها این دیدار را منوط به حضور امام جمعه و نماینده کارگران دانستند.

با حضور حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه و صباغیان نماینده کارگران در فرمانداری بافق این خانواده ها با طالبی دیدار کردند و با اعلام اینکه همسر و فرزندانشان بی گناه بازداشت شده اند مخالفت خود برای  گذاردن هرگونه وثیقه جهت آزادی آنها را به معاون سیاسی امنیتی اعلام نمودند.

پس از دیدار خانواده کارگران بازداشتی با معاون سیاسی امنیتی عباسی سخنگوی شورای اسلامی شهر در جمع تجمع کنندگان حاضر شده و با تشکر از مسؤلین استان و شهرستان خصوصا امام جمعه بافق از همه مردم که با همکاری خود برای حل مسالمت آمیز مسائل پیش آمده مسؤلین را همراهی می کنند تشکر کرد.

دلجویی امام جمعه بافق از کودکان خردسال کارگران بازداشت شده که ده روزی است پشت در فرمانداری انتظار شنیدن جوابی از آزادی پدرانشان را می کشند و سر دادن شعارهایی در حمایت از وی و کارگران بازداشتی ،رئیس شورای اسلامی شهر، نماینده کارگران و شعارهایی با این مضمون که تمام مشکلات اخیر به عملکرد فرماندار و مدیر عامل شرکت سنگ آهن باز می گردد از حاشیه های تجمع دوشنبه شب مقابل فرمانداری بافق بود.

لازم به ذکر است پیش از این تجمع قرار بود امروز سه شنبه ضمن ارائه گزارش توافقات صورت گرفته بین هیات مذاکره کننده استان و شهرستان بافق تحت عنوان بسته پیشنهادی که عصر دیروز در منزل امام جمعه بافق با تنظیم صورتجلسه ای به امضا طرفین رسیده بود فعالیت در شرکت سنگ آهن مرکزی از سر گرفته شود اما با توجه به عدم آزادی کارگران بازداشت شده این مهم تا کنون به سرانجامی نرسیده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا