با صرف هزینه ای بالغ بر 410 میلیارد ریال تقاطعهای غیرهمسطح شهید حکیمیان، حضرت ابوالفضل(ع) و ابوذر، با حضور استاندار، نماینده مردم یزد و اشکذردر مجلس شورای اسلامی، فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر ، شهردار و مسئولان شهری و استانی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری یزد تقاطع های غیرهمسطح شهید حکیمیان، حضرت ابوالفضل(ع) و ابوذر در مجموع با صرف هزینه ای بالغ بر 410 میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح شد.

خاطرنشان می شود تقاطع غیرهمسطح شهید حکیمیان با 700 مترطول زیرگذر، 200 میلیارد ریال، تقاطع غیرهمسطح حضرت ابوالفضل(ع) با 620 مترطول زیرگذر، 120 میلیارد ریال و تقاطع غیرهمسطح ابوذر با 700 متر طول زیرگذر، 90 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

در این راستا همچنین در پروژه های شهید حکیمیان 40 میلیارد ریال، حضرت ابوالفضل (ع) 20 میلیارد ریال و ابوذر 30 میلیارد ریال به منظور جابجایی تأسیسات هزینه شده است.

مهندس عظیمی زاده در مراسم افتتاح این پروژه ها که در محل زیرگذر شهید حکیمیان با حضور استاندار، نماینده مردم یزد و اشکذر، فرماندار ، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران و مسئولان استانی و شهری برگزار شد ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران پروژه های مذکور، همدلی و پشتیبانی آنها را از یکدیگر ستود و گفت: هنوز بدنه سازی پروژه های مورد افتتاح کامل نشده که تا پایان سال تکمیل می شود.

شهردار یزد با اشاره به اینکه مبلمان شهری، فضای سبز، آسفالت و بهسازی آسفالت، هم از دغدغه های اصلی شهروندان و هم مورد تأکید شورای اسلامی شهر است تصریح کرد: برای مرمت و بهسازی آسفالت بالغ بر 20 میلیارد تومان بودجه برآورد شده که در سالیان گذشته توجهی به آن نشده است.

وی با ذکر مسئله بحران آب و لزوم جداسازی آب فضای سبز از آب شرب نیاز به کمک دولت را یادآورشد که به صورت جدی از سوی شهرداری در حال پیگیری است.

مهندس عظیمی زاده در خصوصی توسعه فضای سبز شهری هم خاطرنشان کرد: قرار است چند باغ بزرگ در شهر خریداری شود تا با این اقدام هم باغ هایی که در خطر تفکیک و خشک شدن هستند حفظ شود و هم شهروندان از فضای سبز آماده آن استفاده کنند.

شهردار یزد همچنین در این مراسم با طرح مسئله حمل و نقل عمومی در شهر به مواردی از قبیل BRT، توسعه ناوگان اتوبوسرانی و خرید وَن و احداث 12 پل عابر پیاده در سالجاری اشاره کرد.

سرمایه گذاری در پروژه مشارکتی بلوار پیرنیا، بدنه سازی خیابان قیام و کف سازی و بدنه سازی امیرچقماق از دیگر مواردی بود که مهندس عظیمی زاده در این مراسم به آن پرداخت و اظهار امیدواری نمود که در آینده نیز همچون گذشته زندگی در بافت قدیم جریان داشته باشد.

استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: هر چه هم اندیشی و همکاری و نظارت دقیق تری اعمال شود، کارها از نظر کیفیت بالاتر می رود و وقتی کار جدی می باشد همه با عشق و علاقه کار می کنند.

مهندس سید محمد میرمحمدی ادامه داد: دوره طراحی، برنامه ریزی و اجرای این پروژه ها نشان از این دارد که هماهنگی، همفکری و جدیت وجود داشته است.

    وی با یادآوری اینکه در گذشته ما برای ساخت چنین پروژه هایی نیازمند متخصصین غیرایرانی بودیم تصریح نمود: توان فنی را امروز بالا بردیم و در کشور شاهد طرحهای بزرگی هستیم که نشان از توان متخصصان ایرانی دارد بنابراین میدان دادن به عزیزانی که استعداد و شوق کاری دارند یکی از ضرورتها برای ماست.

    استاندار یزد ادامه داد: پس ما باید میدانهای کار راگسترش دهیم و از این طریق توان فنی و تخصصی را بالا ببریم و مهارتها را زیاد کنیم.

    مهندس میرمحمدی همچنین گفت: باید مجموعه کاربریها به نحوی در شهر، در کنار هم چیده شود که توازن برقرار باشد و امیدوارم با این هماهنگی که بین همه دست اندرکاران وجود دارد کمتر با مشکلات عدم توازن و طراحی های نا متوازن مواجه باشیم و شهری زیبا و دلنشین و جالب برای هر گردشگری وجود داشته باشد.

    استاندار دولت تدبیر و امید تأکید کرد: باید در استفاده از بخش خصوصی مشکلات قانونی و موانع را از سر راه برداریم و برای بخش خصوصی ابزارهای لازم را فراهم کنیم و آن موقع انتظار داشته باشیم که بخش خصوصی به میدان بیاید.

    نماینده مردم یزد و اشکذر هم در مراسم افتتاح تقاطع های غیرهمسطح با تأکید بر همکاری ها، همدلی ها و هم افزائی ها گفت: اگر این موارد نبود پروژه ها به این مرحله نمی رسید.

دکتر محمد صالح جوکار خطاب به مسئولان حاضر در مراسم، اظهار داشت: این پروژه ها برای مردم است و شما هم متعلق به مردم هستید و در کارنامه شما ضبط می شود، مردم دعای خیر در حق شما می کنند و کسی که دعای خیر همراهش باشد بیمه هست.

    وی با توجه به وجود آثار ومیراث تاریخی وفرهنگی بسیار یزد تصریح نمود که باید   به مردم اجازه دهیم که اینگونه ساختمانها را مرمت و احیاء  کنند وبهر ه برداری نمایند، ولی متاسفانه در حال حاضر اگر جایی از اینگونه ساختمانها خراب باشد وکلنگی بخورد ، زندان و کلی دردسر درست می شود پس باید کاری کنیم

    دکتر جوکار با بیان سخنانی در مورد رفع تبعیض اظهار داشت: در برنامه ششم انشاءا...   حقوق همه مردم در مناطق مختلف کشور یکسان دیده می شود

    وی همچنین در خصوص طرح قانون هماهنگ پرداخت ونظام حقوقی کارکنان شهرداری توضیحاتی ارائه کرد

    مهندس حاج مرتضی شایق نیز در این مراسم با تشکر وقدردانی از دست اندرکاران اجرای پروژه های مورد افتتاح اظهار داشت: شهر یزد فعالیت صد درصدی برای کل استان انجام می دهد وحمایت هایی که از سوی دولت صورت می گیرد بسیار کم است که از فرماندار محترم این تقاضا را داریم در بحث بودجه نویسی شهر یزد لحاظ کنند

   رییس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 16 سال از عمر شوراها گذشته، دولتمردان این شجاعت را به خرج دهند ومدیریت واحد شهر ی را به شورا ها واگذار کنند.

    وی تصریح نمود : شوراها توان مدیریت واحد شهری را دارند واگر دکتر جوکار ودوستان استانداری پیگیری کنند وابلاغ نمایند، خدمت بسیار بزرگی در حق شهروندان انجام داده اند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا