در آخرين روز از هفته دولت پژوهش سراي دانش آموزي امام جعفر صادق (ع) يزد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد ، محمود شاكري شمسي در آيين افتتاح پژوهش سراي دانش آموزي امام جعفر صادق(ع) كه در آخرين روز از هفته دولت انجام شد و باحضور مدير كل آموزش و پرورش استان، رئيس بنياد نخبگان استان، و جمعي از مسئولان برگزار شد، با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر گفت: با روي كار آمدن دولت تدبير واميد با رأي اكثريت و قاطع مردم در طول يكسال گذشته شاهد تحولات خوبي در بخش هاي مختلف بوده ايم كه مورد انتظار مردم بوده است.

فرماندار يزد گفت: ثبات اقتصادي، سياسي ، فرهنگي و اجتماعي، ايجاد روحيه آرامش و نشاط در جامعه ، عينت بخشيدن به مفاهيم اخلاقي چون صداقت ، شفافيت در گفتار و كردار ،‌فراهم كردن زمينه حضور مردم در عرصه هاي مختلف، شكست پروژه ايران هراسي توسط دشمنان و ... از مهمترين اقداماتي بوده كه با توجه به سياستهاي دولت يازدهم در طول اين مدت انجام شده است.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد همچنين اظهار داشت: در بحث سياست خارجي مسئولان با توجه به 3 اصل حكمت، عزت و مصلحت پيگير منافع ملت ايران در عرصه خارجي هستند.

شاكري شمسي در ادامه با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري در سخنان خود در زمينه توليد علم تعابير مختلفي از جمله نهضت نرم افزاري ، شكستن مرزهاي علم و ... به كار برده اند افزود: توليد علم ، تحقيق و پژوهش به عنوان يكي از شاخصهاي توسعه پايدار در هر جامعه اي محسوب مي شود و كشورهاي توسعه يافته در گذشته در اين مسير گام برداشته اند.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان گفت: در دين اسلام به عنوان جامع ترين و كامل ترين دين يكي از ارزشها ، كسب علم است كه درباره آن در آيات ، احاديث و روايات بسيار سفارش شده است .

شاكري شمسي با بيان اينكه در برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران بايد در زمينه علم و فن آوري در منطقه به جايگاه دوم دست يافت اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به تعداد مقالات چاپ شده در نشريات معتبر بين المللي، تعداد پژوهش هاي انجام شده ، تعداد اختراعات و كتب چاپ شده و در 8 ماه اول سال 2014 به رشد علمي 1.6 رسيده ايم كه اين رقم بايد تا پايان سال 1394 به سه درصد افزايش پيدا كند.

فرماندار يزد تصريح كرد: ايجاد و توسعه پژوهش سراهايي دانش آموزي يكي از مهمترين علل و عوامل رسيدن به رشد علمي است.

وي عنوان كرد: هم اكنون آموزش و پرورش نيز با توسعه پژوهش سراهاي دانش آموزي در سطح كشور ،‌گام هاي مثبت و تأثيرگذاري را در اين زمينه برداشته است.

محمود شاكري شمسي بيست سال افتخار دانش آموزان يزدي در كنكور سراسري را نشان از بهره هوشي بسيار بالاي آنان دانست و اظهار داشت: اگر زمينه هاي لازم را براي تحقيق و پژوهش در بين دانش آموزان فراهم كنيم،‌به طور قطع در آينده دانشمنداني را در ميان دانش آموزان يزدي خواهيم داشت.

فرماندار يزد در پايان با تأكيد به اينكه پژوهش سراهاي دانش آموزي نقطه حركتي براي اجراي سند تحول بنيادين و توسعه در آموزش و پرورش است افزود: قطعاً ايجاد چنين فضاهايي مي تواند يادگيري را در دانش آموزان از حالت ذهني به حالت تجزيه و تحليل مسائل تغيير دهد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا