حمزه سپهریان در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه نخستین همایش بزرگداشت حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) اظهار کرد: این همایش با همکاری اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی و آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) همزمان با پنجمین روز از دهه کرامت در تالار همایش‌های میقات الرضا(ع) طبس برگزار ‌شد.

مدیرعامل مؤسسه آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی الکاظم(ع) طبس و آرامگاه شهید آیت‌اله مدرس(ره) کاشمر افزود: مقالات بازکاوی شخصیت حسین بن موسی (ع) در تاریخ تشیع، خورشیدی در دل گلشن سیر و کنکاش شخصیت امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) در منابع، کارکردهای آستان مبارک امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) شهرستان طبس با تأکید بر کارکرد گردشگری مذهبی و کارکرد اقتصادی و کارآفرینی، برنامه‌ریزی استراتژیک و دانشی توسعه گردشگری زیارتی امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) در راستای توسعه سبک زندگی رضوی، از مقالات برگزیده این جشنواره بود.

وی تصریح کرد: مقالات نقش امامزادگان و زیارتگاه‌های مذهبی در کارآفرینی اقتصادی و گردشگری دینی، بررسی مشخصات فیزیکی و معماری امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) شهر طبس، نقد و بررسی آرای منکران توسل و نقش زیارتگاه حسین بن موسی (ع) در مهندسی فرهنگی از دیگر مقالات برگزیده این همایش ملی بود.

مدیرعامل مؤسسه آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی الکاظم(ع) طبس بیان کرد: پس از داوری 105 اثر، هشت مقاله برگزیده و در نخستین همایش پژوهشی بزرگداشت حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) معرفی شد.

سپهریان افزود: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد زنجانی طبسی، حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی شهاب، زهرا علیزاده بیرجندی، حمیدرضا وردی و محمدمهدی دیانی داوری شد.

وی اظهار کرد: مقالات برتر از میان 105 مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش که از این میان 54 مقاله از خراسان جنوبی، 24 مقاله از خراسان رضوی، هفت مقاله از آذربایجان شرقی، پنج مقاله از کرمانشاه، چهار مقاله از تهران، چهار مقاله از اصفهان، سه مقاله از استان فارس، دو مقاله از همدان، یک مقاله از قم و یک مقاله از سمنان دریافت شده است.

در این مراسم نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، معاون استاندار و فرماندار ویژه و امام جمعه طبس و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.

در پایان از هشت مقاله برتر در مراسم اختتامیه این جشنواره تقدیر و از پوستر همایش بین‌المللی امامزادگان که قرار است در جوار بارگاه حسین بن موسی الکاظم (ع) برگزار شود، رونمایی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا