جلسه مذاکره بین هیات امنیتی استان یزد و مسؤلین شهرستان بافق که از ساعت هشت و نیم شب گذشته برگزار شده بود ساعت چهار صبح امروز پایان یافت.

هرچند هنوز خبری رسمی از بندهای بسته پیشنهادی استان برای بافق که روز شنبه و بدون حضور مسؤلین شهرستان بافق در استانداری مصوب گردیده بود منتشر نگردیده است اما لغو کامل واگذاری 28/5 درصد از سهام فروخته شده در فرابورس به فولاد خوزستان از مواردی است که در جلسه دیشب عنوان گردیده است.

خبرهای رسیده به یزد فردا از آن حکایت دارد که در مذاکره هفت و نیم ساعته دیشب علاوه بر برخی از مسؤلین امنیتی استان مانند معاون سیاسی امنیتی و مسؤلین شهرستان بافق اعم از امام جمعه ،فرماندار و اعضای کارگروه مطالبات حقوق بافق ،دریه مدیر عامل صندوق بازنشستگان فولاد و شهبازی عضو هیات مدیره این صندوق نیز حضور داشته اند.

این خبر می افزاید اخذ قولهایی از طرف مذاکره کننده استان و صندوق مبنی بر ایجاد چرخه فولاد با تکمیل و احداث کارخانه های جوار معدنی در بافق،لغو کامل و قطعی واگذاری 28/5 درصد از سهام فروخته شده شرکت سنگ آهن مرکزی به فولاد خوزستان و حذف هرگونه شائبه سیاسی از پرونده کارگران بازداشت شده از موارد توافقی نشست دیشب بوده است.

تصمیم برای زمان آزادی کارگران بازداشت شده قبل یا بعد از شروع مجدد کار به علت دامنه ملی اعتصاب ،نیاز یا عدم نیاز به وثیقه برای آزادی آنها،و تعلق 15 درصد از سهام شرکت به بافق برای جبران عقب افتادگی ها و عمران و آبادی شهرستان به علت موانع قانونی از موارد اختلافی در جلسه مذکور اعلام شده است هرچند در این نشست قولهایی از طرف اعضای صندوق بازنشستگان فولاد مبنی بر همکاری در یافتن راهکارهای قانونی برای این اختصاص به طرف مذاکره کننده داده شده است.

لازم به ذکر است شب گذشته جمعیت زیادی از مردم برای استماع گزارش هیات اعزامی جلو فرمانداری بافق تجمع کرده بودند اما گمانه زنی ها از احتمال گزارش این مذاکره و بندهای بسته پیشنهادی تا ظهر امروز برای کارگران و مردم خبر می دهد . 

حضور همسر امام جمعه بافق در جمع همسران و مادران کارگران بازداشت شده تا پاسی از شب و سر دادن شعارهایی علیه مدیر عامل کنونی شرکت سنگ اهن مرکزی و فرماندار بافق از حاشیه های تجمع شب گذشته عنوان شده است.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا