معاون برنامه ريزي استاندار يزد گفت: شهرستان میبد جزو سه شهرستان اقتصادی استان محسوب میشود.

به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري يزد، شهرستان ميبد امروز يكشنبه 10 شهریورماه در مراسم افتتاح پروژه هاي این شهرستان به مناسبت هفته دولت، ميزبان معاون برنامه ريزي استاندار بود.
شركت لعاب زمرد با ميزان اعتبار هزينه شده 22 هزار ميليارد ريال اولين پروژه اي بود كه مورد بهره برداري قرار گرفت.
در ادامه شركت مجتمع كاشي مرجان با توليد سالانه 6 هزار متر مربع كاشي با استفاده از پودر خشك و سرمايه گذاري نزديك به دو ميليون يورو به صورت ارزي و شش ميليارد تومان به صورت ريالي به صورت 70 درصد بخش خصوصي و 30 درصد تسهيلات دولتي و اشتغال 110 نفر به صورت مستقيم كه صرفه جويي 85 درصدي آب و 70 درصدي گاز را در پي داشته است، افتتاح شد.
معاون برنامه ریزی استاندار در مراسم افتتاح اين پروژه گفت:50 درصد از کاشی و سرامیک کشور در استان یزد تولید میشود که از این میزان  52 درصد به خارج از کشور صادر میشود.
بابايي افزود: شهرستان میبد جایگاه خوبی را با توجه به تولید کاشی و سرامیک به استان یزد هدیه نموده و ارزش افزوده مطلوبی را عاید استان کرده است.
معاون استاندار اظهار داشت: استان یزد سالانه 275ميلیون متر مربع تولید کاشی و سرامیک قبل از راه اندازي پروژه هاي اخير دارد و اين در حالي است كه سرانه مصرف كاشي و سراميك چهار متر مربع است.
افتتاح روشنایی معابر حد فاصل میدان آیت الله خامنه ای تا دانشگاه آزاد و بلوار رسالت با اعتباری بالغ بر 120 ميلیون تومان، به طول يك کیلومتر و در طي شش ماه با نصب 60 پايه نيز در شهرستان میبد صورت گرفت.
خوابگاه دانشجویی 200 نفره دانشکده فنی و حرفه ای پسران میبد با اعتباری بالغ بر يك ميلیارد و 200 ميلیون تومان توسط شهرداری میبد با زیر بنای دو هزار و 170متر در دوطبقه افتتاح شد.
بابایی معاون برنامه ریزی استاندار همچنين با حضور در پارک بهاران شهر میبد، پارک الفبا و مجموعه ورزشی این پارک شامل زمين واليبال و فوتبال را که توسط شهرداری میبد با اعتباری بالغ بر يك ميلیارد و  50ميلیون ریال در طی چهار ماه آماده شده بود به بهره برداری رساند.
اين مقام مسئول به همراه فلاح فرماندار شهرستان میبد همچنين با حضور در گلزار شهدای فیروز آباد با آرمانهای شهدای 8سال دفاع مقدس تجدید پیمان کردند.
مدیران استان در ادامه با حضور بر سر مزار مرحوم حجت الاسلام والمسلمین یحیی زاده نماینده سابق تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی براي وي طلب مغفرت کردند.
افتتاح بازارچه روز میبد با اعتبار پیمانکاری 220ميلیون تومان و اجرای مابقی پروژه به صورت امانی طی یکسال توسط شهرداری میبد از ديگر پروژه هاي شهرستان ميبد در هفته دولت بود كه افتتاح شد.
راه اندازي بلوار حد فاصل میدان دفاع مقدس تا دانشگاه آیت الله حایری (ره) با مساحت 16هزار و هفتصد متر مربع و هزینه ای بالغ بر 18ميلیارد ریال توسط شهرداری میبد نيز از برنامه هاي اين سفر يكروزه بود.
واحد پرورش بلدرچین با تولید ماهانه دو و نیم تن و سرمايه گذاري 720 ميليون توماني بخش خصوصي و اعطاي 280 ميليون تومان تسهيلات دولتي نيز به بهره برداري رسيد.
درمانگاه خفتان شهر ميبد نيز مجهز به دستگاه اتوآنالایزر (بیوشیمی خون) توسط خیر به مبلغ 150ميلیون تومان راه اندازی شد.
راه اندازی درمانگاه علی محمد دهقانی در مساحت 600 متر با سرمایه گذاری خیری 600ميلیون تومان،طی دو سال با ایجاد اشتغال براي هشت نفر آخرين پروژه اي بود كه توسط بابايي، فرماندار شهرستان ميبد و جمعي از مديران شهرستان مورد بهره برداري قرار گرفت.
در افتتاح اين مركز فلاح فرماندار شهرستان میبد ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر، اظهار داشت: میبد در بخش خیری پتانسیل بسیار بالایی دارد.
معاون برنامه ریزی استاندار نيز با گراميداشت هفته دولت و ياد شهيدان رجايي و باهنر، گفت: شهرستان میبد از دیر باز مهد بزرگانی همچون حضرت آیت الله حائری و حضرت آیت الله اعرافی بوده است. 
بابایی افزود: مرحوم حجت الاسلام و المسلمين یحیی زاده، انسانی شریف، متدین و دلسوز بود و در طول دو دوره حضور ایشان در مجلس شورای اسلامی دلسوزی و صداقت بي نظيري نسبت به مردم در وجود ایشان نمایان بود.
معاون برنامه ریزی استاندار خاطر نشان كرد: آیت الله عليرضا اعرافی، امام جمعه میبد یکی از بزرگان سرشناس ملی و استانی است که در سطوح مختلف فرهنگی، علمی و آموزشی ایفای نقش میکند.
وي نرخ بیکاری در استان یزد راشش و نیم درصد دانست و اين ميزان نرخ بيكاري را جزو پایین ترین استانهای کشور برشمرد.
بابايي با اشاره به اهميت سند چشم انداز شهرستان و لزوم اجراي هر چه بهتر آن، گفت: شهرستان میبد جزو سه شهرستان اقتصادی استان محسوب میشود.
در اين سفر مقرر شد با پيگيري فرماندار ميبد، خانه آيت الله حائري به عنوان يكي از علماي برجسته كشور مورد مرمت و بازسازي قرار گيرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا