معاون عملیات بازار شرکت بورس دلیل اخراج ۵ شرکت از بورس را توضیح داد و گفت: رکود اقتصادی بر عملکرد و تولید شرکتها و در نتیجه سود آنها تاثیرگذار است و این رکود تاثیر خود را بر معاملات بازار سرمایه نیز گذاشته است.

علی صحرایی در گفت و گو با تسنیم با اشاره به حذف 5 شرکت از فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و انتقال به بازار پایه فرابورس ایران از فردا (دوشنبه) گفت: بر اساس طبقه‌بندی سالانه که انجام می‌شود در اردیبهشت هر سال شریط ماندگاری شرکت‌ها در بورس بررسی می‌شود که این 5 شرکت شرایط حضور در بورس را در حال حاضر ندارند.

معاون عملیات بازار شرکت بورس و اوراق بهادار افزود: بر این اساس شرکتهای ایران گچ، پشمبافی توس، تولی پرس، شیمیایی رنگین و گروه صنعتی سدید 5 شرکتی هستند که از فردا(دهم شهریور) از بورس به بازار پایه فرابورس منتقل خواهند شد و در صورتی که شرایط حضور در بورس را کسب کنند، در آینده دوباره از بازار پایه فرابورس به بورس برمی‌گردند.

وی در خصوص شرایط کنونی بازار سرمایه نیز گفت: رکود اقتصادی بر عملکرد و تولید شرکتها و در نتیجه سود آنها تاثیرگذار است و این رکود تاثیر خود را بر معاملات بازار سرمایه نیز گذاشته است.

صحرایی اضافه کرد: کنترل صرف تورم در کوتاه مدت کافی نیست و باید راهکارهای برون رفت از رکود نیز هر چه سریعتر بررسی و اعمال شد تا در نتیجه آن، معاملات بازار سرمایه از رکود خارج شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا