بسمه تعالی

نامه ای برای تمام مسئولین با مسئولیت

" ما خون دلها خورده ایم؛ نگذارید دلمان، خون شود "

« بافق » واژه ای است که برای همه آشنا است، زیرا هر جا که حقی ضایع شود، نام بافق هم نمایان  می شود و از آنجایی که ضایع شدن حق و حقوق بسیار اتفاق افتاده؛ واژه بافق هم زیاد بکار رفته است!

بد نیست، نمونه هایی که " تضییع حق با واژه بافق " عجین گشته است و وعده هایی که عملی نشده را با هم مرور کنیم:

بندر خشکی که در جای دیگر لنگر انداخت، فولاد هشت گانه ی دولتی که تنها فولاد بافق خصوصی شد و به برکت  " مافیای فولاد " همچنان در جا می زند، پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی که برای شهر دیگری تأمین شد و دوباره اخیراً کلنگ آن در بافق به زمین زده شد، حوزه انتخابیه وسیع ( شامل 5 شهرستان بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم ) که امکانات آن در حد یک حوضچه هم نیست، در حالی که شهرستان اردکان استان یزد، به تنهایی از یک حوزه انتخابیه برخوردار است و انگار در دریایی غوطه ور است؛ البته بطور ناعادلانه! ( که ما خواستار حوزه انتخابیه ی معقول و نزدیک به عدالت " بافق، بهاباد و مهریز " هستیم.)، گاز و جاده ای که می بایست چندین سال پیش بطور کامل به بهره برداری برسد و هنوز که هنوز است حرکت لاک پشتی دارد، معدن d19 که به ناحق از بافق جدا کردند و نگذاشتند نمره بافق، 20 شود و ... و هم اکنون موضوع خصوصی سازی سنگ آهن مرکزی ایران – بافق! که البته هیچ مخالفتی با خصوصی سازی سنگ آهن وجود ندارد، زیرا که فرمایش رهبر فرزانه انقلاب و مورد تأیید و تأکید ایشان است. بلکه ما با نحوه ی خصوصی سازی سنگ آهن مخالفت داریم و درخواست ما این است که زیر ساخت های خصوصی سازی از جمله احداث کارخانه های جوار معدنی و ... فراهم شود و تا پایان سال 1395 به تعویق افتد و از طرفی با توجه به محرومیت های بسیار شدید شهرستان در طول این 30 سال که به مواردی اشاره شد و از طرف دیگر به علت اینکه تمام بیماری های ریوی، کلیوی، سرطان، قطع عضو و مشکلات زیست محیطی و... سهم مردم بافق می شود، حداقل 15 درصد شرکت سنگ آهن هم، سهم مجموعه شهرستان، شهرداری و کارگران بافق شود.

باید متذکر شد که بی توجهی به زیرساخت ها و عدم تحقق حقوق شهرستان، پس از 2 ماه از اعتصاب "سی و هشت روزه ی" کارگران شرکت سنگ آهن، دوباره اخیراً باعث اعتصاب و اعتراض کارگران شده؛ البته بدون هیاهوی سیاسی، حاشیه سازی و تشنج. زیرا این کارگران عاشق نظام و رهبری هستند و تنها حق خود را مطالبه می کنند.

به راستی، شهرستان بافق که بیشترین شهید را نسبت به جمعیتش، به انقلاب و میهن اسلامی تقدیم کرده، اولین افتتاح کننده حساب برای کمک به جبهه بوده، ولایت مدار است و در تمام صحنه ها به فرمان امام خامنه ای لبیک گفته و بالای 90 درصد در انتخابات شرکت کرده و محرومیت ها و مشکلات بسیاری دارد؛ آیا حداقل 15% شرکت سنگ آهن حق آن نیست؟!

در پایان از نمایندگان خود در شورای اسلامی شهر بافق که با رأی مردم در میدان کار و خدمت قدم گذاشته اند و نماینده کارگران سنگ آهن که با نظر کارگران وارد عرصه پیگیری مطالبات آنها شده است؛ به علت اینکه با صراحت، جدیت و قاطعیت از حقوق مردم بافق پیرامون خصوصی سازی دفاع کردند و پیگیر 15% به عنوان حق و سهم شهرستان هستند، تشکر و اعلام حمایت می کنیم و خواستاریم که همچنان با تلاش و جدیت پیگیر حق و حقوق مردم شریف و ولایت محور بافق باشند.

در ضمن خطاب به تمام مسئولین مربوطه عرضه می داریم که ما مردم بافق برای انقلاب، نظام و ایران اسلامی خون دلها خورده ایم، شهید داده ایم؛ بنابراین خواستاریم که برای جبران عقب ماندگی های بسیار زیاد این شهر معدنی – که سالیانی است فقط سنگ آهن از آن خارج می شود و هیچ سودی عاید آن   نمی شود – حداقل 15% شرکت سنگ آهن به مجموعه شهرستان تعلق بگیرد تا باعث توسعه و آبادانی هر چه بهتر، سریع تر و بیشتر این شهرستان شود و نگذارید بیشتر از این دلمان، خون شود.

و من ا... التوفیق

                                                                                                                                         باتشکر

                                                                                                                                      جمعی از دانشجویان و طلاب

                                                                                                                                    شهرستان بافق 2/6/1393          

امضا محفوظ

رونوشت:

دفتر مقام معظم رهبری

وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت جهت استحضار و دستورات لازم

وزیر محترم تعاون، کار و رفاه جهت استحضار و دستورات لازم

وزیر محترم اقتصاد جهت استحضار و دستورات لازم

نماینده محترم مردم یزد در مجلس جهت استحضار و پیگیری لازم

نماینده محترم مردم بافق در مجلس جهت اقدامات و پیگیری لازم

فرماندار محترم بافق جهت اقدامات و پیگیری لازم

شورای محترم شهر و شهرستان بافق جهت اقدامات و پیگیری لازم

سایت های خبری تسنیم، بافق نیوز، بافق فردا، یزد فردا و یزد رسا جهت اطلاع رسانی

هفته نامه های امین بافق و افق کویر جهت اطلاع رسانی                                                                                       

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا