مدير كل امور مالياتي استان يزد به اتفاق هيئتي از معاونان، مديران و كارشناسان اين اداره با حضور در سازمان نظام مهندسي ساختمان استان يزد در يك نشست هم انديشي با اعضاي هيئت مديره اين سازمان شركت كردند . در آغاز جلسه، مهندس اعلايي رئيس سازمان خواستار تداوم نشست هاي كارشناسي در جهت تسهيل امور مالياتي مربوط به حوزة فعاليت مهندسان عضو سازمان شد . سپس آقاي دكتر جواهري عضو هيئت رئيسه سازمان به تشريح جايگاه و چگونگي فعاليت سازمان در امور ساخت وساز پرداخت و گفت : اين سازمان به عنوان يك تشكل بزرگ مردم نهاد و فني -تخصصي ارتباط قوي سازماني با مهندسان عضو دارد و با تمام توان پيگيري مسائل عمومي مربوط به آنان از جمله در حوزة مسائل و روشهاي مالي و مالياتي است.

 آقاي دري مدير امور مالي سازمان نيز به تفصيل دربارة مشكلات كارمهندسان به عنوان اشخاص حقيقي سخن گفت و توضيحاتي دربارة حوزة فعاليت سازمان و مسائل مالياتي مرتبط ارائه كرد .

مهمترين موضوع مطرح شده از جانب مدير امور مالي سازمان بحث تشكيل پرونده مهندسان بود. به اين ترتيب كه وقتي مهندسان براي تشكيل پرونده مالياتي مراجعه   مي كنند از آنان اجاره نامه در خصوص محل کسب درخواست مي شود، در حالي كه ماهيت شغل مهندسان  به گونه اي است كه نياز به استقرار در مكاني خاص ندارند و در حقيقت محل كار آنها همان ساختمانهاي در دست احداث است. همچنين در مورد ماليات پرداختي مهندسان با توجه به تفاهم نامه هاي في ما بين قرار شد گزارش كاركرد مهندسان كه توسط سازمان ارائه مي شود ملاك محاسبه قرار گيرد. به گفته وي خوشبختانه تركيب جلسه كه در آن رئيس و معاونان و كارشناسان حوزه هاي مرتبط با كار و مهندسان و نيز رئيس هيئت حل اختلاف مالياتي حضور داشتند موجب شد مسائل بصورت شفاف و كارشناسانه مطرح و به نتيجه برسد .

در اين جلسه رئيس هيئت حل اختلاف مالياتي اداره كل  امور مالياتي استان اعلام كرد كمترين موارد تخلف مسائل مالياتي و پرونده هاي ارجاعي به اين هيئت مربوطه به مهندسان عضو سازمان نظام مهندسي ساختمان است و اين حاصل هماهنگي خوب ميان سازمان و اداره كل امور مالياتي و تنظيم اصولي و ارائه به موقع اظهارنامه هاي مالياتي است .

در ادامه جلسه، مديركل امورمالياتي ضمن تشكر ويژه از همکاري سازمان در زمينه اطلاع رساني مالياتي و برگزاري دوره هاي آموزشي و توجيهي مربوط به نحوة تكميل اظهارنامه هاي مالياتي و تنظيم گزارشهاي فصلي درآمد و هزينه تشكر كرد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا