گروه خبر: مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد یکی از دغدغه های اصلی اداره ارشاد را حمایت از تولید فیلم عنوان کرد و گفت: علیرغم اینکه هم پارسال و هم امسال از لحاظ بودجه در وضعیت مناسبی قرار نداشتیم، اما سعی کردیم از چندین فیلم در امر تولید حمایت کنیم و امیدوارم این روند در دوره های بعدی نیز ادامه داشته باشد.

احمد ذاکری افزود: در همین راستا مرکز گسترش سینمای مستند و داستانی و انجمن سینمای جوان طی نشستی قول مساعد دادند تا از تولید فیلمهای بعدی فیلمسازانی که در این جشنواره برگزیده می شوند، حمایت کنند.

وی روند اجرایی نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی را بسیار خوب عنوان و خاطر نشان کرد: تصمیم گرفته شد برگزاری این دوره جشنواره به عهده هنرمندان فیلمساز باشد اما بین اداره ارشاد و ستاد برگزاری جشنواره تعامل خوبی برقرار بوده و تمامی امور با هماهنگی این اداره صورت می پذیرد.

ذاکری با بیان اینکه به دلیل اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب امسال آثار بیشتری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده، اظهار داشت: بنا به گزارش اعضای هیات انتخاب سطح کیفی آثار ارسال شده در این دوره نسبت به دوره قبل، رشد قابل توجهی داشته و قابل قیاس با معتبرترین جشنواره های فیلم کوتاه کشور بوده که افزوده شدن بخشهای جدیدی همچون سبک زندگی رضوی از جمله دلایل آن می باشد.

وی فیلم و سینما را موثرترین رسانه برای فرهنگسازی در جامعه خواند و اذعان داشت: از آنجا که آثاری قوی در حوزه سبک زندگی رضوی ساخته شده است، باید راهکاری اندیشیده شود تا این آثار در کل کشور برای  عموم به نمایش گذاشته شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه با بیان اینکه اسکان مهمانان در هتلی سنتی و بازدید از بافت تاریخی باعث آشنایی آنها با فرهنگ یزد و ترغیب آنها به فیلمسازی در یزد می شود، تصریح کرد: برای معرفی هنرمندان یزدی نیز به نوعی قدمهایی برداشته ایم، به عنوان مثال در مراسم اختتامیه دوره قبلی جشنواره، از فرید سعادتمند هنرمند فعال در عرصه موسیقی فیلم و همچنین پدر بزرگوارشان، مرحوم حسین سعادتمند که از صاحب سبک های نوحه خوانی یزد بود، تجلیل شد و امیدوارم چنین برنامه هایی در این دوره و همچنین دوره های بعد ادامه داشته باشد.

ذاکری با بیان اینکه یزد پتانسیل و آمادگی برگزاری این جشنواره در سطح بین المللی را دارد، افزود: در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد و روند اجرایی امسال نشان از وجود نیروی کارآمد در یزد برای این مهم می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا