معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در نشست استاني سازمان هاي مردم نهاد با اشاره به تعامل دولت و نهادهاي مدني جامعه و گسترش فعاليت هاي سازمان مردم نهاد در گسترش فعاليت دولت، به مشاركت اين سازمانها در فراهم كردن زمينه هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگ در جامعه تاكيد كرد و به نظرات اين سازمان ها در پيوند ميان دولت و مردم اشاره كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد " محمد علي طالبي " در نشست استاني سازمان هاي مردم نهاد كه سه شنبه 4 شهريور ماه در پژوهشكده مجتمع فرهنگيان برگزار شد با گرامي داشت ياد شهيدان رجايي و باهنر و تبريك به مناسبت هفته دولت با تاكيد بر گسترش فعاليت نهاد هاي مدني جامعه بويژه سازمان هاي مردم نهاد در دولت تدبير و اميد گفت: تشكيل اين جلسه در هفته دولت نويد ارتباط خوبي بين نهادهاي دولتي و مردمي است و گسترش فعاليت نهادهاي مدني در جامعه باعث زمينه سازي لازم در عرصه هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگ و زمينه مشاركت بين  دولت و مردم را فراهم ميكند.
وي با اشاره به جلب مشاركت مردمي و حضور مردم در ايجاد بالا بردن سطح كيفي دولت در جامعه گفت: سازمانهاي مردم  نهاد در بين همه نهادهاي مدني جلب مشاركت بيشتري دارند و اين موضوع ميتواند سطح كيفي دولت در تعامل با مردم در همه امور از جمله جلوگيري از مفاسد در جامعه و كاهش آسيب هاي اجتماعي را  فراهم كرد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در ادامه با اشاره به اينكه مشاركت يكي از اركان اساسي دولت هاست اظهار داشت:  حكمراني خوب، مبتني بر تعامل دولت با بخش خصوصي و جامعه مدني است .
در ادامه  مدير كل دفتر اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد با گرامي داشتن هفته دولت، هدف از تشكيل اين جلسه را بررسي  پيش نويس قانون تشكل هاي اجتماعي مدني خواند و تاكيد كرد؛ امروزه دولت ها بيش از گذشته به عامل سرمايه و نقش آن در توسعه و پيشرفت كشور در سطح محلي و ملي، و توسعه متوازن و همه جانبه با محوريت احاد مردم و روان سازي فرايند توسعه در ابعاد انساني و اجتماعي توجه دارند.
مجيد جواديان زاده به شعار دولت مبتني بر تدبير و اميد در انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد و گفت: تدبير دولت ميتواند با انديشه هاي سازمان هاي غير دولتي شكل كاملي به خود بگيرد و اميد، با كمك تشكل ها به عنوان بخش هاي سازنده كاري جامعه ميتواند به لايه هاي اجتماعي تزريق شود.
وي در پايان اين نشست، همكاري،  تعامل و هم افزايي را در بين مسئولين و سازمان هاي مردم  نهاد لازم دانست و به قانون مكتوب پيش نويس قانون تشكل هاي اجتماعي مدني و به مفاد قانوني اين ايين نامه اشاره كرد وگفت: در حال حاضر بررسي و تنظيم مفاد ايين نامه را اغاز كرديم و بعد از نهايي شدن پيش نويس، براي تصويب به دستگاه مربوطه ارسال خواهد شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا