طنز شیخ الحکایات(وحید شیخ احمدصفاری)

ما که جناب شیخ الحکایات باشیم روزگاری در سازمانی استخدام رسمی دولت بودیم و بقدر عدم کفایت، بخور و نمیر هم مواجب دولتی از مرکز دریافت می کردیم.

یک نگهبان دیپلم ردی دم درب ورودی بود که آخرهای وقت میرفتیم نزدش و زبان و ریاضی و دروس بلده و نابلده را بهش یاد میدادیم و ایشان دیپلم واقعی از دبیرستان های داخله گرفت و خوشبختانه هیچ نامه ایی هم علیه اش از سوی کارکنان نوشته نشد که مدرکشان قلابی است.

بعد از این واقعه میمون، به اصرار و توضیحات تأثیر گذارمان در جامع علمی کاربردی به تحصیل مشغول و به توفیقات کاردانی دست یافتند و این انگیزه و بالاخص عدم توجه همکاران و عدم نامه نگاری جامع سازمانی دیگری، باعث شد ایشان دچار مدرک گرایی شده و ادامه داده و به درجه وزین کارشناسی نایل گردند.

زمانی نگذشت و با بازنشستگی قلیلی از قدیمیان، ایشان از حراست دم درب ورودی به قسمت امور اداری جایگزین شدند و ناگهان دنیا زیبا شد. بر حسب اتفاق روزی از سر صحبت گفتیمشان ؛ فلانی تو که تواون قسمت اداری هستی، خبر داری که پاداشی، بنی، حق ال و بلی، چیزی این روزها خبری هست یا نه؟

ایشان (مؤیدکم الله) در کمال بزرگ منشی فرمودند؛ چک حقوقتان را نوشتم و فردا حقوقتان را می ریزم به حساب. این فرمایش ایشان شد ملاک تفریحات و راحتی اسباب جهاز هاضمه امان که از سر غل و غش رفتنمان حاصل می آمد و از آن پس بود که نقل محافل شد که برای تفنن و سرگرمی به ایشان عرایض می داشتیم که امریه پرداخت حقوقمان را زودتر دستور فرمایند.

و این چنین گذشت تا به دفعتاً در شورای شهر فلان آبادی، آقای خودشیفته، شدند مسول امور آبادی نگری شهر! از برکات این سمت، چپ و راست عرایض مرحمت می فرمودند و تنها چیزی که به ایشان هیچ ربطی نداشت همین عرایض بود که ایضا اسباب راحتی و فراخ ریسه رفتنمان از شادی و اشک شوق و خنده ریختنمان فراهم بود و گاهی که این گاهی زیاد گاه به گاه تکرار میشد میرفتیم در سایتی که فرمایشات ایشان منقول (احتمالا از بن فعل شکسته بسته نقل می باشد) می شد و به تفریحات سالم می پرداختیم.

آقای خودشیفته که یکی از نمیدونم چند نفر شورای شهر هستند و یا شورای چند نفره شهر، ایشان را رییس آبادانی شهر کردند، بر رسالت – سرور فی قلوب بقیه – انگشت گذاشته و مطالبی را مطابق با 180 درجه خلاف کار و مسولیتش و ارتباطش به موضوع پیام از خودش آنهم به تنهایی و بدون توجه به بقیه اعضای شورا، از خودشان ساطع می فرمایند. این مسول آبادانی کردن شهر، در پیامهای مبارک و مهمی که برای اقشار مردم می نویسند، خدمات شایانی در آرامش روحی و روانی اقشار می نمایند.

مثلا در پیامی به تنهایی عید نوروز باستانی را با عنوان عضو شورای شهر به عموم غیر عضو شورای شهر تبریک می گویند و در پیام مهم دیگر سقوط هواپیمای شهر دیگر را به عموم اقشار تسلیت باد می گویند و علو درجات را برای بازماندگان درخواست می کنند.

حتی دوسه باری به خود ما که جناب مستطاب شیخ الحکایات باشیم طی تماسی غیر تلفنی، دندان مصنوعی گذاشتن عمه کوچیکمان و زایش نمودن گاو مش حسن را بشدت تبریک و شادباش عرض فرمودند.

البته اخیرا در کشور دوست و همسایه عراق انتخابات صورت گرفته و قدرت هم به آرامی منتقل شده ولی شروع کار رییس جمهور و نخست وزیر تا اعلام تبریک آقای خودشیفته شورای شهرمان به تعویق افتاده که خواهشمندیم برای برگشت آسایش و شادی به مردم آن اقشار سریعتر پیام مهم تبریک خود را بفرمایند.

ما از این انشا نتیجه می گیریم که شورای شهر خیلی چیز خوبیست و هریک از اعضای آن با تأسی از برنامه های مفید این عضو کوچیک می توانند باعث تفریحات سالم اقشار مردم شوند.

 


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا