به گزارش ستاد بزرگداشت هفته دولت در تفت، "محمود زارع" در ابتدای این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بر رویکرد مثبت دولت تدبیر و امید برای گشودن فضای هنری و فرهنگی در کشور تاکید کرد.

فرماندار تفت در این نشست صمیمانه با بیان اینکه برتری گروه هنری "سوفیای من" در سطح استان افتخار برای همه مردم عزیز تفت است، تصریح کرد: هرجا نام تفت در استان، کشور و حتی عرصه های بین المللی بدرخشد برای همه شهرستان افتخار و عزت است. وی افزود : مدیریت ارشد شهرستان از فعالیت های مبتکرانه و نوآورانه گروههای هنری تفت حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به راهیابی نمایش سوفیای من به جشنواره منطقه ای سوره ماه گفت: تئاتر سوفیای من از امروز نماینده استان یزد است و باید همه استان برای موفقیت این گروه تلاش کنند.

فرماندار تفت با بیان این که راهیابی به جشنواره منطقه ای تئاتر جوان سوره ماه، حرکتی مهم در عرصه هنر تئاتر شهرستان تفت است افزود: هنرمندان شهرستان تفت از پتانسیل بالایی برخوردار هستند و می توانند در عرصه های استانی و حتی کشوری تاثیرگذار بوده و بدرخشند.

محمود زارع با تاکید بر شناسایی استعداد های هنری نهفته در سطح شهرستان، تصریح کرد: باید استعداد جوانان تفتی در همه شهرستان شناسایی و برای معرفی آن ها اقدامات لازم انجام گیرد.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان همچنین از تخصیص اعتبار لازم برای تجهیز سالن تمرین گروه های هنری تفت خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری شهرداری تفت از امروز عملیات اجرایی تجهیز این سالن آغاز خواهد شود. وی تاکید کرد: باید فضایی سالم و معنوی برای فعالیت جوانان هنری شهرستان تفت فراهم آورد.

حسن خانی رییس گروه «طناز تفت» در این دیدار با بیان اینکه استعداد های بی نظیر تئاتر در این گروه نمایشی کشف شده است، اظهار داشت: ما با دست خالی این کار بزرگ را شروع کردیم و به لطف خدا به مقام برتر استان هم رسیدیم.

خانی ضمن تقدیر از حمایت های فرماندار و شهردار تفت، خاطرنشان کرد: مکانی که هم اکنون تمرینات این گروه در آن جا انجام می شود دارای زیر ساخت مناسب است ولی امکانات لازم را ندارد که از فرماندار شهرستان در خواست داریم تا اعتبار لازم را برای تجهیز این مکان تخصیص دهند.

رییس حوزه هنری استان در این مراسم نیز با بیان اینکه دفتر حوزه هنری در شهرستان تفت راه اندازی خواهد شد، اظهار داشت: تفت به علت نزدیکی به مرکز استان و ظرفیت های هنری فراوانی که دارد می تواند در این زمینه بسیار پیشرفت کند.

کوچک زاده ادامه داد: امیدواریم گروه طناز در سطح منطقه نیز رتبه بیاورد و این حرکت بسیار زیبا به عنوان افتخاری بی نظیر در کارنامه هنری تفت ثبت شود.

وی همچنین از برگزاری جشنواره منطقه ای سوره ماه به میزبانی تفت در نیمه اول شهریور ماه خبر داد و گفت: در این جشنواره که از 9 تا 11 شهریورماه برگزار خواهد شد 8 گروه از پنج استان کشور حضور می یابند.

یادآور می شود نمایش «سوفیای من» پس از داوری آثار راه یافته به بخش مسابقه نخستین جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه استان یزد و برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره، ضمن کسب رتبه های ممتاز استانی راهی جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه شد.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا