یزدفردا: مشمولان غايب وظيفه عمومي كه براي رسيدگي و يا اعزام براي دوره ضرورت در موعد مقرر اقدام نكنند از انجام فعاليت هاي دولتي محروم مي شوند.

 سيدجلال فاطمي نسب" معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان يزد در تشريح اين خبر گفت: در راستاي اجراي دستورالعمل اجرايي فراخوان مشمولان وظيفه عمومي ناجا، كساني كه در موعد مقرر براي رسيدگي به طي دوره ضرورت و يا تعيين تكليف معافيت اقدام نكنند از انجام امور زير محروم خواهند شد.

- شركت در آزمايشات رانندگي و اخذ گواهينامه.

- دريافت هرگونه وام و كمك هاي كشاورزي، صنعتي، دامداري، مسكن از طريق بانك ها و وزارتخانه ها و موسسات دولتي وابسته به دولت و نهادهاي قانوني.

- كانديداتوري براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ساير شوراها و انجمن هاي قانوني.

- تحويل اصل گواهينامه يا پايان نامه دوره هاي تحصيلي ديپلم و بالاتر از وزارت خانه مربوطه.

- صدور پروانه كسب و اجازه اشتغال و عضويت در شركت هاي تعاوني.

- دريافت مستمري از سازمان هاي دولتي و وابسته به نهادهاي دولتي.

- استخدام به صورت (رسمي، پيماني، روزمزد و خريد خدمت) در وزارتخانه ها، موسسات دولتي وابسته به دولت و نهادهاي قانوني و شركت هاي دولتي.

وي تصريح كرد: برابر ماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومي مشمولان خدمت وظيفه عمومي كه براي رسيدگي و يا اعزام جهت طي دوره ضرورت احضار مي شوند چنانچه در مهلت يا موعد مقرر خود را معرفي نكنند با آنان به ترتيب زير رفتار مي شود:

1- مشمولاني كه مدت غيبت اوليه آنان در زمان صلح تا سه ماه و در زمان جنگ تا پانزده روز باشد سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غيبت آنان در زمان صلح بيشتر از سه ماه و در زمان جنگ بيش از پانزده روز باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبيه مي شوند.

2- مشمولاني كه مدت غيبت اوليه آنان در زمان صلح از يكسال و در زمان جنگ از دو ماه تجاوز كند علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذكور در بند يك فراري محسوب مي شوند و به مراجع قضائي معرفي مي شوند.

معاون وظيفه عمومي استان يزد در خاتمه گفت :نيروي انتظامي موظف است در خصوص شناسايي، تعقيب و دستگيري مشمولان غايب و رسيدگي به وضعيت آنان اقدام نمايد و كليه نهادها و دستگاه هاي اجرايي مشمولان ماده 5 قانون مديريت خدمات كشوري و شركت هاي دولتي و موسسات غيردولتي و خصوصي و بانك ها و نيروهاي مسلح بايد همكاري لازم را در اين مورد به عمل آورند.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا