گروه گفتگو: فیلم "پایش" ساخته علیرضا غفاریان با موضوع سبک زندگی در نهمین جشنواره فیلم رضوی موفق شد به بخش مسابقه داستانی سبک زندگی راه یابد.

طرح اولیه ی این فیلم از محسن عالم زاده است و فیلمنامه آن را علیرضا غفاریان نوشته است.

کارگردان این فیلم داستانی در گفتگو با کمیته خبری جشنواره رضوی بیان کرد: جشنواره رضوی برای من انگیزه ساخت این فیلم را به وجود آورد البته حضور در دوره ی قبل هم مزید بر علت شد.

وی گفت: این فیلم داستان مادری را روایت می کند که با عنایت امام رضا (ع) دچار تحول می شود به خاطر فرزندش تصمیم به بازگشت به خانه می گیرد.

علیرضا غفاریان با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره در یزد گفت: با توجه به اینکه فیلم و سینما می تواند در ارتقاء سطح فرهنگی یک جامعه بسیار موثر باشد و از سوی روحیه شادی و نشاط را تقویت کند پس برگزاری این جشنواره در یزد به طور قطع رونق و تکاپوی بسیاری را در بین فیلمسازان یزدی ایجاد کرده است.

وی از اضافه شدن بخش سبک بخش زندگی به این دوره از جشنواره ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: جشنواره های موضوعی بیشتر به سمت کلیشه و تکرار کشیده می شود. اما در این دوره خوشبختانه علی رغم جریان پیدا کردن هنر دینی و اسلامی در زندگی افراد، کاربرد عملی آن نیز نشان داده می شود.

کارگردان این فیلم داستانی با اشاره به عملکرد مطلوب کمیته اجرایی جشنواره گفت:  به نظر می رسد تمامی فیلم ها با دقت نظر کامل مورد بحث قرار گرفته و در نهایت انتخاب شده اند.

غفاریان اضافه کرد: انتظارم از جشنواره این است که بخش های مختلفی به آن اضافه شود و آیتم هایی نظیر توجه به تدوین و صدا نیز  به بخش های مسابقه اضافه شوند.

وی در پایان با بیان اینکه خوشبختانه در سال های اخیر سینمای مستند بر عکس سینمای داستانی پیشرفت چشمگیری داشته بیان کرد:  در این سال ها فیلم های قصه گو و داستانی رشد کمی خوبی نداشته اند، با توجه به اینکه مستند، ساختاری منحصر بفرد دارد ولی فیلم های داستانی با توجه به فیلم نامه می تواند پتانسیل ساخت فیلم های خوبی را داشته باشد.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا