یزدفردا:رئيس پليس فتا ناجا  با اشاره به اينكه فروشگاه‌هاي مجازي داراي نماد اعتماد الکترونيکي ملزم به پرهيز از استفاده و بکارگيري کدهاي پاپ‌آپ (پنجره های بازشونده ناخواسته) و کليک دزدي هستند، اظهار داشت : كاربران هوشيار باشند خطر كلاهبرداري رايانه اي نزديك گوش افراد بازديد كننده از پاپ آپ مي باشد .
سردار سيدکمال هاديانفر با بيان اينکه کسب درآمد براي بازديد از سايت‌ها يکي از ساده‌ترين روش‌هاي کسب درآمد اينترنتي شده است، تصريح کرد: برخي سايت‌ها و فروشگاه‌هاي اينترنتي براي بيشتر ديده شدن از اين ترفند استفاده مي‌نمايند و حتي کاربران را تشويق مي‌کنند تا صفحات سايت‌هاي آنها را به نمايش بگذارند و هرچه تعداد نمايش صفحات بر اساس آي‌پي بيشتر گردد درآمد اينگونه کاربران زياد مي‌شود.
وي با بيان اين‌که در گذشته هدف مديران سايت‌ها براي استفاده از پاپ‌آپ افزايش رتبه جهاني سايت در الکسا و گوگل بود، افزود: افزايش بازديد از يک سايت باعث افزايش اعتبار آن سايت در گوگل و الکسا مي‌شد.
سردار هاديانفر ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت : وليكن در سال‌هاي آتي با تغيير اين ديدگاه، بسياري از مالکان سايت‌هاي فروشگاهي تلاش دارند تا در معرض ديد بيشتر قرار گيرند، از اين‌رو با استفاده از کاربران و ترفند کسب درآمد، بسياري از کاربران را با خود همراه کرده و با ايجاد سايت و وبلاگ‌هاي متنوع و گوناگون و حتي فريبنده تلاش دارند تا درآمد خود را افزايش دهند و رقم ناچيزي از اين افزايش درآمد را گاهي اوقات به اين کاربران پرداخت مي‌کنند.
وي ادامه داد: اين کاربران با تنظيم کدهاي پاپ‌آپ و کليک‌دزدي در صفحات خود کاربران را به سايت‌هاي فروشگاهي هدايت مي‌نمايند و در برخي موارد حتي اين فروشگاه‌ها تقلبي مي‌باشد و کاربران بازديد کننده از اين سايت‌ها در دام کلاهبرداران اينترنتي قرار مي‌گيرند.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا تصريح کرد: متاسفانه خلاء قانوني در خصوص صفحات کليک دزد، پاپ‌آپ و ايميل‌هاي ناخواسته باعث مي‌گردد تا برخورد جدي و قانوني با اين دست سايت‌ها و کاربران صورت نگيرد.
سردار هاديانفر ادامه داد: اين در حالي است که در بسياري از کشورها حتي قبل از اجراي قانون مبارزه با جرايم رایانه‌اي، قانون مبارزه با کليک دزد، پاپ‌آپ و ايميل‌هاي ناخواسته را اجرايي کرده و در اين زمينه برخوردهاي جدي نيز انجام داده‌اند.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا با بيان اينکه آمارهاي منتشر شده از سوي شرکت‌هاي معتبر امنيتي دنيا نشان از کاهش اسپم‌ها در سال 2013 به نسبت 2012 دارد، گفت: بيشتر انتشار پاپ‎آپ، کليک دزدي و هرزنامه‌‎ها مربوط به کشورهاي کمتر توسعه يافته است، چرا که کاربران در اين کشورها دانش کامپيوتري محدودتري دارند و موارد امنيتي را کمتر رعايت مي‌کنند.
اين مقام ارشد انتظامي با بيان اینکه يکي از برنامه‌هاي پليس فتا در کنار دستگاه‌ها قضايي شناسايي چالش‌ها و خلاءهاي قانوني است، افزود: در اين راستا پليس فتا اين خلاء قانوني را شناسايي کرده و اطلاع رساني نيز شده است، اما هرگونه تغيير در قوانين از وظايف مجلس محترم شوراي اسلامي است و پليس يا دستگاه قضايي اجازه تغيير در قوانين را ندارند.
به گفته سردار هاديانفر ، پليس فتا براي وضع قوانين جديد در حوزه مقابله با کليک دزد، پاپ‌آپ و ايميل‌هاي ناخواسته رايزني‌هاي نموده است و تلاش دارد در بازنگري قوانين جرائم رايانه‌اي اين موارد نيز از سوي نمايندگان محترم مجلس در قانون ديده شود.
سردار هاديانفر ادامه داد: اين خلاء قانوني باعث مي‌گردد تا پليس فتا براي برخورد با گردانندگان و فعالان کليک دزد، پاپ‌آپ و ايميل‌هاي ناخواسته با مشکل مواجه گردد و از قوانين ديگر استفاده نمايد.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا با اشاره به اطلاع‌رساني اين پليس تخصصي در خصوص پاپ‌آپ، کليک دزدي و ايميل‌هاي ناخواسته در سال‌هاي گذشته گفت: به کاربران فضاي مجازي توصيه مي‌کنیم همکاري خود با گردانندگان سايت‌هاي کليک دزد، پاپ‌آپ و ايميل‌هاي ناخواسته را قطع نمايند، چرا که در صورت کلاهبرداري، سرقت آنلاين و ديگر موارد مجرمانه آنها نيز مسئول هستند.
سردار هاديانفر همچنين در توصيه به کاربران گفت: يکي از شگردهاي پاپ‌آپ تبليغات فريبنده است کاربران در مواجه با اين صفحات که به طور خود کار با بازکردن صفحات ديگر باز مي‌شود، توجه نکنند و خريدهاي اينترنتي خود را از فروشگاه‌هاي داراي نماد اعتماد الکترونيکي انجام دهند.
وی افزود با توجه به اینکه از بدو تأسیس پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری های رایانه ای از طریق درج آگهی در وب سایت های مختلف در فضای مجازی پرونده های زیادی در سطح کشور تشکیل گردیده، عنوان داشت که  بالغ بر
60 درصد این پرونده ها منجر به شناسایی و دستگیری متهمان گردیده است.
رييس پليس سايبري كشور درخاتمه از هموطنان خواست تا در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما و يا باايميل cyber@police.ir گزارش نمايند.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا