معا.ون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه اعتبارات امسال در خصوص راه های روستایی استانی و نه ملی است، مشکل مهم استان یزد را آسفالت های قدیمی این منطقه دانست و با توجه به اینکه مجموعه راه های روستایی استان در سال های گذشته آسفالت شده، به استفاده از روش های جدید روکش راه ها و نگهداری وسیع تاکید کرد و گفت: ما نیز برای به نتیجه رسیدن این مهم همراه با برنامه زمان بندی تا حد امکان با استان همراه خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "  حسین میر شفیع  " روز  یک شنبه 26  مرداد، در مراسم افتتاح 100 کیلومتر راه های روستایی استان، اجرای راه های روستایی را کار پر افتخاری دانست و با بیان اینکه، کشور در سال گذشته از نظر اعتباری شرایط دشواری را سپری می کرد، گفت: با این وجود، همکاران ما در اداره راه و شهرسازی یزد نشان دادند که با دست خالی هم می شود کار های بزرگی را انجام داد.
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی، احداث 100 کیلومتر راه روستایی به همراه بیش از 200 کیلومتر روکش راه ها با حداقل امکانات و اعتبارات را از نظر حجمی کار بزرگی دانست و گفت: این نشان دهنده این است که ما قدرت مقابله با تحریم ها را با همدلی و همراهی داریم و می توانیم برنامه های توسعه ای خود را هرچند با زحمت بیشتر اما با مدیریت جهادی پیگیری کنیم.
بنا به اظهار این مقام مسئول، ارزش پروژه انجام شده در بازه زمانی هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال، در صورت برآورد معمول، بیش از 55 تا 60 میلیارد تومان بوده است که به گفته وی، صرفه جویی در طراحی بهینه کارها و نحوه ارجاع کار، هزینه این پروژه را به اندازه 20 میلیارد ریال کاهش داده است.
وی با اشاره به شرایط نا مطلوب اعتباری کشور در سال گذشته، مواردی از جمله همت پیمانکاران منطقه، اداره راه شهرستان ها و گنجایش های استان را لازمه تحقق این مهم دانست و با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی کشوری بسیار پایین تر از میزان مورد نیاز در اجرای پروژه های استان یزد بوده است، گفت: آنچه از سوی ما تامین شد، مقداری مطالبات پیمانکاران و همچنین تامین قیر مورد نیاز پروژه ها با استفاده از منابع ملی بود.
وی با اشاره به برنامه اداره راه و شهرسازی استان برای سال اجرایی 93، احداث 70 کیلومتر راه روستایی جدید تا پایان سال 93 را کم دانست و گفت: لازم است با مساعدت معاونت برنامه ریزی استانداری و مسئولان اداره راه و شهرسازی استان، این میزان برای بهمن ماه در نظر گرفته شود و حداقل همان 100 کیلومتری که امسال نیز تحقق یافته است، برای پایان سال مالی آینده نیز برنامه ریزی شود.
وی با بیان اینکه اعتبارات امسال در خصوص راه های روستایی استانی و نه ملی است، مشکل مهم استان یزد را آسفالت های قدیمی این منطقه دانست و با توجه به اینکه مجموعه راه های روستایی استان در سال های گذشته آسفالت شده، به استفاده از روش های جدید روکش راه ها و نگهداری وسیع تاکید کرد و گفت: ما نیز برای به نتیجه رسیدن این مهم همراه با برنامه زمان بندی تا حد امکان با استان همراه خواهیم بود.
وی با جهادی دانستن دستور العمل مشارکت در توسعه و بهسازی راه های روستایی و با اشاره به گنجایش های مناسبی که در برنامه بودجه امسال دیده شده است، خبر از ابلاغ دستور العمل مشارکت در توسعه و بهسازی راه های روستایی بر اساس ضوابط قانونی جدید داد و گفت: این ظرفیت ایجاد شده که مردم نیز بتوانند در صورت تمایل به بهسازی و ایمن سازی راه ها و بدون تشریفات اداری معمول، تنها از طریق تعامل نامه ای با اداره کل، برای فعالیت پروژه ها اقدام کنند.
وی با توجه به ظرفیت بالایی که در استان وجود دارد و ابراز خرسندی از اینکه درآمد ارزش افزوده دهیاری ها نیز در سطح مناسبی است، گفت: دستور العمل مشارکت در توسعه و بهسازی راه های روستایی بر اساس ضوابط قانونی جدید نه تنها شامل مردم بلکه شامل دهیاری ها هم می شود.
وی خبر از طراحی برنامه بلند مدت 1404 با مساعدت استانداری داد و گفت: این برنامه مصوب و افق کار نیز در پایان چشم انداز دیده شده است و ابراز امیدواری کرد که با توجه به توانمندی موجود در استان یزد و با مساعدت مسئولان، این مهم تحقق یابد.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا