یزدفردا:رييس اداره مشاوره و مددکاري معاونت اجتماعي فرماندهي تهران بزرگ از ارايه مشاوره فعال و آموزش همگاني سايبري به شهروندان پايتخت نشين در مراکز مشاوره نيروي انتظامي خبر داد.
 

سرهنگ " خليل محمدي " در نشست هم انديشي پيشگيري از جرايم سايبري در پايتخت، با اشاره به وجود 11 مرکز مشاوره و مددکاري معاونت اجتماعي تهران بزرگ و استقرار 83 مشاور در دواير اجتماعي کلانتري هاي پايتخت، اظهارداشت: در اين مراکز مشاوره به شهروندان در خصوص موضوعات تربيتي ، خانوادگي ، ازدواج ،انتظامي ، حقوقي و سايبري مشاوره داده مي شود .
وي، ايجاد رابطه نزديك و صميمي همراه با اعتماد بين مردم و پليس، شناسايي ريشه ها و زمينه هاي بروز رفتارهاي ناهنجار و بزهكارانه، كاهش مشكلات مردم و حل معضلات در زمان تنش و استرس در كلانتري ها را از اهداف تاسيس مراکز مشاوره برشمرد.
رييس اداره مشاوره و مددکاري معاونت اجتماعي پليس پايتخت با اشاره به وقوع جرم در فضاي سايبري از آن به عنوان جرايم نوظهور جامعه نام برد و تصريح کرد: آگاهسازي و اطلاع رساني به موقع در کاهش وقوع اين گونه جرايم در فضاي سايبري نقش بسزايي دارد.
اين مقام انتظامي با بيان اينکه جرم، يک پديده اجتماعي است که علل مختلفي در شکل گيري آن نقش عمده دارد، گفت: مجازات بايد آخرين گامي باشد که در مقابله با جرايم برداشته مي شود؛ قبل از آن بايد با نگاهي دور انديشانه به گونه اي اقدام شود كه ارتكاب به جرم كاهش يابد.
وي ادامه داد: اصل برتري پيشگيري بر درمان نه تنها در مورد موضوعات پزشكي كه درباره مسائل اجتماعي هم كاربرد دارد.
اين مقام انتظامي تصريح کرد: بهره گيري از دانش مشاوران تبادل دوسويه از لحاظ گفتمان و نيز تاثير و نفوذ شيوه هاي ارتباط كلامي خاص آنها، بهترين گزينه براي راهنمايي و ارتباط با افراد و پيشگيري از وقوع جرم به شمار مي آيد.
سرهنگ محمدي گفت: مشاوران با ارائه خدمات، راهنمايي و اطلاع رساني و برقراري بهترين نوع گفتمان در زمينه مسائل و معضلات اجتماعي مي توانند در جهت تحقق امنيت اجتماعي و پيشگيري از بروز ناهنجاري هاي فردي و اجتماعي و حتي پيشگيري از وقوع جرام با آگاه سازي عمومي فعاليت كنند.
رييس اداره مشاوره و مددکاري معاونت اجتماعي پليس پايتخت تصريح کرد : پيشگيري از وقوع انحراف در حقيقت گامي است براي حفظ شخصيت و ارزش انساني، مصون داشتن انسان ها از سقوط و افتادن به دام خطر و پيشگيري از افتادن جامعه به وادي سقوط و انحطاط است.
محمدي در خاتمه خاطرنشان کرد: مشاوره و مددکاري معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ ضمن تعامل با پيس فضاي توليد و تبادل نيروي انتظامي؛ گام هاي موثري در فرهنگسازي سايبري و آگاه سازي عمومي با هدف کاهش وقوع جرايم سايبري در مراکز مشاوره بر مي دارد.
اسامي مراکز مشاوره و مددکاري معاونت اجتماعي تهران بزرگ که از ساعت 8 صبح تا ساعت 14 آماده ارايه خدمات مشاوره اي به شهروندان است، به شرح ذيل مي باشد:  
- مرکز مشاوره "مرزداران" شماره تماس 44227517
- مرکز مشاوره "شميرانات" شماره تماس 22713589
- مرکز مشاوره "دردشت" شماره تماس 77949940
- مرکز مشاوره "خاوران" شماره تماس 33005758
- مرکز مشاوره "رحيميگ شماره تماس 55523951
- مرکز مشاوره آگاهي خيابان "وحدت اسلامي" شماره تماس 51055341
- مرکز مشاوره "مدني" شماره تماس 77255070
- مرکز مشاوره "اقوام" شماره تماس 55850040
- مرکز مشاوره "ايثار" شماره تماس 66698373
- مرکز مشاوره "بهمن" شماره تماس 55332308
- مرکز مشاوره "کميل" شماره تماس 55771638
گفتني است، هم انديشي پيشگيري از جرايم سايبري در پايتخت با همت معاونت اجتماعي پليس فتا ناجا با هدف "آگاه سازي عمومي و ايجاد پليس جامعه محور در كاهش وقوع جرايم فضاي مجازي " با حضور کارشناسان اين حوزه برگزار شد.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا